![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tråkigt med grannarna. Hoppas verkligen att deras relation till er har blivit bättre sedan april. Jag antar att vi för vänta ett tag till på svaret.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ingen har svarat på min fråga! Har vi gjort fel? Har vi kränkt våra grannar?
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Så illa kan det inte vara, om de fortfarande hälsar! Här finns ett uttryck: Tha ton kopso to kalimera, jag ska sluta att hälsa på honom, om man blivit riktigt sur på någon.
Men antagligen är de rätt så stötta, som du själv analyserar. Vad göra? Leva som vanligt antar jag, och så länge som ni känt dem borde det ju gå att lappa ihop relationerna med tiden. |
|
|||
|
|||
![]()
Stå på er! Ni har ju all rätt i världen att anlita den ni vill särskilt om jobbet blir bättre gjort till billigare pris, fast så ekonomiskt tänker kanske inte grekerna till vardags. Ni har i alla fall fått en ny erfarenhet
![]() Era grannar kommer säkert på bättre tankar! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Svårt att veta vad ni ska göra för att återupprätta relationen till grannarna och det är väl de som ska säga vad som krävs. Hur nu det ska gå till. Kanske ni har något mer som behöver byggas upp. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Klart att ni inte gjort fel. Förhoppningsvis tar era grannar sitt förnuft till fånga. Jag hoppas att det löser sig o att ni kan få tillbaka era trevliga stunder tillsammans.
// KR |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för stöd! Vi var naturligtvis medvetna om vad som skulle kunna hända. Men vi vill inte helt vara dominerade av grannarna synpunkter. Pelagia kan allt (!) och talar gärna om allt vad vi ska göra. Georgios börjar få problem med fler bekanta. Daskale besöker honom sällan och Jannis, albanen, har helt slutat att komma på raki med mezé. Då lider Georgios, eftersom han behöver ha någon att tömma flaskan med.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Tills jag fattade ett fenomen var jag irriterad: greker talar alltid om för en vad man ska göra. Men det är bara ett vänskapligt sätt att visa att man fattat att någon har problem. Ingen väntar sig att man verkligen ska göra som vännen säger!
Om man råkar ut för detta är det bara att svara att man tänker göra som ens far, mor, bror,son, dotter, mormor, svärson eller så, redan sagt, men tack för visat intresse! |
|
||||
|
||||
![]()
Det är jättesvårt att svara på. Det är ganska stor skillnad mellan Grekland och Sverige, men även här skulle grannsämjan säkert kunna bli sämre. Men en bra granne, som man känt så länge som ni har gjort, borde ha förståelse för att ni valde en annan entreprenör.
|
![]() |
|
|