![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det ögonblicket när jag träffade min man på Kreta var den bästa och mest varaktiga stunden jag upplevt i Grekland.
Sen har jag så otroligt många moments som skulle ta många timmar att skriva ner ![]() ![]() De som läst mitt resebrev om Chania kan förstå att jag alltid upplever mina resor fyllda med fantastiska stunder. Myssa... |
|
||||
|
||||
![]()
När vi båtluffade med barnen första gången och åkte från Samos till Syros. Vi kom fram mitt i natten. Sonen sov i vagnen. Dottern däremot - 3,5 år - stod med ryggan på och väntade andäktigt på att angöra Syros hamn. Hennes förväntningar och spänning smittade av sig.
Känslan när vi närmade oss land, medan färjan öppnades och vi såg Syros närma sig. Natten var mörk, luften varm, ljusen från Ermopoulis mötte oss och kom allt närmare. Framförallt känslan av äventyr. En ny ö! Vad skulle vi upptäcka nästa morgon? Jag är så glad att mina barn också älskar Grekland, att de har lusten att upptäcka nytt, men också kan vila i känslan av att var vi än hamnar så känner vi oss "hemma". Bästa stunden i Grekland är när vi angör en ny - eller "gammal" - ö, tillsammans. Bea |
|
|||
|
|||
![]()
Den bästa stunden är när man blivit uppraggad i hamnen av roomsare, blir körd till sitt nya boende och man tänker under bilresan "Vad är det här? Vart åker vi? Ska vi bo här? Vilket ruckel, nä fy vad hemskt!" men sen kommer man fram till ett gulligt hus i blått och vitt, blir visad till ett jättefint rum, välstädat, och det luktar gott, på bordet står en stor skål med aprikoser eller fikon, man öppnar balkongdörrarna och den underbaraste utsikt man kan tänka sig breder ut sig, solen glittrar i havet, vågorna skvalpar under en och man tänker "här vill jag stanna för evigt"!
Anne |
![]() |
|
|