![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Kul! Förra gången han var i Uppsala fick vi se en fantastisk konsert! Extra kul var att jag fick chansen att träffa honom dagen efter. Biljett inköpt till rad 6.
|
|
||||
|
||||
![]()
I morse blev jag uppringd av en reporter från en lokalradiostation i Uppsala. Hon gjorde en intervju med mig angående Dalaraskonserten. Varför är han så stor, varifrån kommer folk resande för att se honom, hur är stämningen på en Dalaraskonsert, vilket slags musik framför han osv. Hon hade hittat mig via Kalimera.
![]() ![]() Så nu blir man "känd från radio" också. Är det inte då kvällstidningarna börjar kalla folk för "stjärna"? ![]() Karin som åker till Uppsala redan i eftermiddag ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av karinafp den 2014-04-25 klockan 10:59. |
|
||||
|
||||
![]()
Och då postar jag återigen länken till den första delen av rembetikans historia, presenterad av Giorgos Dalaras. Alla delarna finns på Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=j_nO...EC4A0CA15696D3 Karin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Den serien är så bra, och musiken är så fantastisk, att jag nästan börjar gråta. Musiken från serien var den första skiva med grekisk musik som jag köpte. På vinyl förstås. |
|
|||
|
|||
![]() Jag fixar den åt dig, vad är du beredd att betala ? / Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vill helst se när den skrivs, men tack ändå.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vill någon lyssna på allas vår "Kalimeras Radio Uppland kändis" som pratar lyriskt om Dalaras?
Gå in på Radio Uppland, "eftermiddag med Elin Roumeliotou" lyssna på tiden ca 2.19.50. Där är intervjun med Karin och efter det hörs Dalaras him self ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Sitter på tåget norrut och laddar!
|
|
||||
|
||||
![]()
Igår fick jag ett brev med posten. Det var från kändisen Karin. I brevet låg en bild på Dalaras, och bilder på Karin som hon hade skrivit sin autograf på. Så nu har jag Karins autograf. Äntligen.
![]() Stort tack för ett mycket gott skratt Karin. ![]() Och stort tack till Hasse som kom på idén och fixade bilderna! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så litet, så. Första gången jag har skrivit autografer...
![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag är definitivt "partner in crime" här. Fixade lämplig penna för den typ av papper bilderna är på. Jag printade bilderna, det är min handstil på kuvertet och frimärkena klistrades på av mig. Till på köpet är autograferna skrivna på en grekkrog med en massa grekisk mat och drycker runt omkring. Små spratt förlänger mungipona ![]() ![]() / Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En upptagning från konserten. Jag sjunger med!
![]() https://www.youtube.com/watch?v=7Y0w...&feature=share Karin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ska kolla så snart jag hinner. Tack för tips! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I fredags oplevede jeg Dalaras og hans Unplugged Rembetiko i Amsterdam. Koncerten var, som I også melder fra Uppsala, helt 100% fantastisk
![]() |
![]() |
|
|