![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Gör ett litet inhopp i den här tråden. Läste för ett antal år sedan att busstrafiken på Ikaria var väldigt sporadisk och opålitlig. Vet någon om det skett någon förbättring på den punkten? Eller är det enbart hyrt fordon och/eller taxi som gäller för att ta sig någonstans överhuvudtaget?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi kom fra Fourni om morgenen og leide bil i Ag Kirikos, syntes det var veldig fint å kunne gjøre noen stopp på den vakre turen over fjellet ![]() Det var perfekt å få levere bilen i Armenistis, der vi bodde, etter å ha kjørt det vi ønsket på Ikaria, siden vi reiste videre fra Evdilos ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det er bil som gjelder på Ikaria.
Da jeg var der sist for to år siden så gikk bussen fra Evdilos til Agia Kyrkia om morningen i syv halv åtte-tiden og gukk deretter tilbake i 13 tiden om jeg ikke husker feil. Det er lite trafikk på Ikaria så jeg synes ikke det var noe problem å kjøre. For dere som reiser med 3-åring så anbefaler jeg å bo på Atsachas som ligger på stranden og har en taverna med fantastisk god mat. Min favoritt er dog Cavos bay , spesielt pga. de store terassene, klippene og både soloppgang og solnedgang fra terassene ![]() Ikke gå glipp av den lille dammen borte ved trappen opp til veien og "byen" Den er ofte full av skillpadder som gjerne vil ha litt brød ![]() Om dere skal bo i Phytagorion så ville jeg ha bodd på Kouros bay, Fito bay eller et annet hotel langs stranden der...ca. 15 min. å gå inn til sentrum om kvelden. Ellers så synes jeg Kokkari er veldig koselig. Hovedstranden er en stenstrand med bølger og mye vind, men det finnes en annen liten sandstrand som ligger i le for vind og er barnevennlig. Helt enig...lekebutikker er jeg ikke mye opptatt av på ferie..selv da jeg hadde små barn.... og vil personlig ha karusellfrie feriesteder..., men heldigvis er vi forskjellige der ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det ser ut som Fito Bay och Kouros bay ligger väldigt nära flygplatsen.. Är det något man störs över på stranden etc?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker inte att man störs av flygplanen, tvärtom tycker att det är kul när det landar och startar plan. Det dånar rejält. Dock bara på dagtid, och det kommer inte så många plan.
|
|
|||
|
|||
![]()
Det var ett skämt med leksaksaffären
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Och planen stör inte. Det är bara roligt att se dem komma och fara iväg!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sedan tillbaka samm sträcka. Pålitligt och återkommande. Citat:
|
![]() |
|
|