Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-03-17, 23:50
Sköna Helena Sköna Helena är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Hotel Sappho+bussar

Citat:
Ursprungligen postat av Roger & Lotta Visa inlägg
Vi kommer bo i Molivos på Hotel Sea horse i juli & har dessutom bokat en hotellnatt i Mytilini på Hotell Sappho via booking.com. Vi undrar om någon har erfarenhet av detta hotell & om bussar mellan Molivos och Mytilini, hur är turtätheten?
Annan info om Lesbos emottages tacksamt.
Intresserade av utflykter till Skala Sikiaminias & bergsbyn Petri.
Jag har bott på det hotellet en natt. Det har ett kanonbra läge, mitt i stan och utsikt över hamnen. Själva hotellet i sig är inget att hurra för, men för en natt är det helt ok. Det är mycket brus från trafiken nere på gatan, som nämnt ovan, men perfekt för en natt i huvudstaden

Bussförbindelse mellan Mytilini och Molivos är si-så-där. Det går under högsäsong 3 bussar från Molivos till Mytilini, och två turer åt andra hållet. Med andra ord är det bästa att antingen sova en natt i Mytilini, eller hyra en bil

Två av mina favoritutflykter är just Skala Sykamnineas och Petri, men då krävs i princip bil. Äta frukost i den lilla hamnen i Skala Sykamineas är en underbar start om man senare vill ta sig neråt mot Mandamados och de mysiga stränderna som finns där.

Den bästa maten och utsikten finns i bergsbyn Petri, på Achilles well. Godare get i ugnen finns inte, och solnedgången är obeskrivlig

Ni har gjort det bästa valet av ö
/Helena
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:36.