![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Ni e allt bra goa , ni fem-sex-sju-åtta stykken Kalimister som iallafall skrivit temej och fått frön.....
![]() ![]() Själv är jag storlien förvånad, att det är så FÅ kalimister som tagit chansen och får lite frön hemskickade relativt gratis.....nu får ni ta å sherpa er innan dee kört.!!! Ere så svårt å kludda ner min adress på ett kuvert, eller??? Hu kul ere å fixa frön tror ni om ingen(nästan) vill hanåra??? Rykk upperå kommijen nurå!!! Kommer det inga mera frö-brev innan ja stikker 22 april, så legger ja ner frösamlandet.... ![]() Nåja, dom Kalimistas som allti steller upp ivåttåtott kan vel maila mej via inbokksen, så får vi se om det finns nåt kulit i fröväg.... ![]() Mvh, Mikke Mikael Vendel Lambergsgatan 34 65221,Karlstad (KfK) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag har beskurit min stora Nerium/Oleander, som ursprungligen kom hit i form av skott från Rhodos för många år sedan, så nu har jag små skott som börjat få rötter. Svårt att skicka med post, tyvärr, men jag delar med mej till mina grannar o vänner i närmiljön. Om någon av er har vägarna förbi så finns kanske något skott kvar. Birgitta, som gillar blomskott o frön. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Brige!
Kul med Oleandern att du fått sån fjutt på den!! Det går nog att skicka sticklingar, om du lägger blött/fuktigt hushållspapper runt rötterna och stoppar in hela bibban i ett plaströr av lämplig dimension.....eller i plastpåse och papprör, etc.... Så tog jag hem sticklingar från Kreta och det gick fint...... ![]() Vi hörs! Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Häromdagen fick jag vårblommor i ett vanligt brev från Cia i Skåne - och de är fortfarande jättefina, även om tulpanerna var lite tillplattade när de kom ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Yppe soeu tidigt, Cia....
![]() Ute me doggen?? Mikke (KfK) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Här faller det förresten lapphandskar idag. |
|
|||
|
|||
![]()
Mina frön har inte tittat upp än,,,jag tror att det var Mousmoulia..väntar ivrigt
|
|
|||
|
|||
![]()
....Men kära Athanasia....
Haven I icke ännu erhållit Ceratonia Siliqua-frön?? Quelle domage.... Skynden sig då att tillskrifva fröfuling Vendel å det skyndsammaste, ety jag flyktar på lätta Ving-vingar den 24 april..... ![]() Eder fröbundne, Mikke |
|
||||
|
||||
![]()
Hmm, tack för tipsen, detta tål att tänka på
![]() ![]() Även jag skulle ta hem sticklingar av Oleander vid ett tillfälle på Kreta, det finns ju mängder av kulörer, (min är svagt rosa med dubbla kronblad). Jag tog flera stycken från olika buskar med skiftande kulör ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tillhör dom som hellre avstår ett skott än riskerar att ta med ohyra som förstår mina andra växter. Finns ju alltid risker att nya sorters ohyra kommer till Sverige på det viset. Sticklingar från kaktusar brukar kännas ganska säkert och på vissa resmål kan man köpa kaktusar i speciell transportkartong. Köpte en stor läcker till sonen när vi var på Folegandros och den växer bra i hans fönster. Eva |
![]() |
|
|