![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Freda 2:a maj.....Hej alla och takk for snaella kommentarer !!
Idag ere raett ok vaeder, vaknade vid sjutiden, men lyckades somna om... ![]() Navael, efter en snabb frukost peau tvenne aegg, tva smorgasar med Allerums praestost, toppade med tomatskivor fran Dimitris ( och Haris ) vaexhus,begav jag mej raskt ner till Pelagos. Daer var Manoli, i full faerd med att staeda....Jag tog de felaktiga faergburkarna och for vidare mot faergaffaeren, daer jag utan problem bytte mot bleau faerg nr 78.....kompletterade med lite extra sandpapper, samt drog direkt tillbaka till Pelagos. Manolis soner, Dimitris och Antoni hade deau anslutit,sa staedandet gick for fullt.... Jag slipade,dammade och torkade en dorrsida, samt malade den. Under tiden sa gar min musikbox for fullt skafft, det sitter ett SD-kort i den med ca 600 latar, och man ( jag ) vet ju aldrig vilken lat som kommer, haha..... Hursomhelst, sa lyckligtvis kom den cd:n med Rembetikons historia, som jag hittat pa Karlstads Stadsbibliotek....Latar fran 30:talet och framat, och Manoli log brett och sjong med i varenda lat....Lite musik under arbetet piggar upp, och den boxen levererar ca 10 watt, och raecker i ca sex timmar, vilket har visat sej helt underbart....Det aer naturligtvis en salig blandning av jazz, klassiskt, bulgarisk korsang,skandinavisk folkrock,etc in absurdum ....Hann aeven med att slipa av den forsta dorren,( Damernas) som jag malade medans den satt i karmen. Lyckades efter ca 3 timmars handslipande fa bort de flesta rinningarna, samt att jag malade flodigt, nu naer den ligger horisontellt..... Egentligen skulle jag valt halvmatt faerg, istaellet for blank, men efterklok aer enkelt att vara..... Nu en snabbis pa Zephyros for rapport till Kalimera, sen vidare mot Nenas Taverna, daer jag var igar kvaell, da hennes boyfriend Kristos fyllde ar....Hade med mandolan, sa det bidde lite plinkande,samt en god glasstarta....Dottern Angeliki, 7 ar, hade gett sin mamma Nena en t-shirt med en sjojungfru peau, sa det aer snack om att komplettera mitt malade fyrtorn pa vaeggen med en dylik dam.... ![]() ![]() Over and out for now, Mikke |
|
|