![]() |
|
||||
|
||||
![]()
E n d e l i g er vi her
![]() ![]() - og det er jo enda finere enn vi trodde, og d e t sier ikke lite etter alle vakre bilder vi har sett ![]() Vi kom til Rhodos mandag kveld, tok taxi den korte turen til vårt bookede Ap/Studios Filoxenia, der ble vi møtt av det som må være et av øyverdenens vennligste vertpar!!! - etter en overnatting(og deilig frokost) var det klart for taxi tilbake til flyplassen og den korte flyturen hit til KZO ![]() - og " fy skam dere" som har skremt meg ![]() ![]() - det var en 100% behagelig/positiv opplevelse ![]() Her på KZO trives vi utmerket i vårt studio på Palameria, vakre omgivelser/utsikt ![]() Det var det ![]() ![]() ![]() Men, kan jo ikke la d e t ødelegge humøret ![]() - og ikke skrive det om igjen heller ....nå! Ha det godt alle som leser ![]() F |
|
||||
|
||||
![]()
Så härligt det låter Kari
![]() Kastellorizo är en ö som jag har velat åka till i många år men det har aldrig blivit av. Hoppas du berättar mer om vistelsen där för jag är verkligen nyfiken. Ha det så bra! //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är också en önskeö för mig så berätta gärna så mycket du kan och hinner.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, Kastellorizo vill vi gärna ha ett fotoresebrev ifrån
![]() ![]() Ha en fin tur Kari! Pass på bara med alla trappor så Du inte vrickar fötter . På Symi klev jag fel i en lång trappa för jag skulle fotografera samtidigt ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Vad härligt att höra att ni kommit fram till KZO.
Och att ni verkar uppskatta ön. ![]() Första gången vi kom till ön bad vi öns taxichauffören att ta en rundtur på dom fåtaliga vägarna i en timma. Då hade man en uppskattning om ön och kunde själv ta vandringsturer. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Ha det så ljuvligt på Kastellorizo. Det är ju inte så många som besöker den ön så det skulle vara trevligt att höra mera om er vistelse.
/ Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt njuuut, det gör jag!!!...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas att du skriver igen kari!
Välkommen till paradisön! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag undrar så hur det är på en sådan liten ö så här års.
![]() Är restauranger och någon mataffär öppen? |
|
||||
|
||||
![]()
Takk for alle positive innlegg / response
![]() Det e r virkelig en Paradisøy, Janne, så vakkert at man ikke får sett seg mett ![]() - jeg kan ikke og legge inn bilder direkte fra IPhone, som er den eneste elektroniske "dingsen" vi har med oss ![]() Jeg vil virkelig anbefale alle som har ønsket seg hit til Kzo og gjøre alvor av planene, en perle av ei øy som "kun"mangler strender, dvs vi har badet i Mandraki, men Strand er vel ikke navnet på stedet vi fant ![]() Det er fine muligheter til bading i havet inne i byen, mange stiger ned i vannet, men noen som har badet har vi ikke sett enda, kanskje fordi det er v e l d i g få turister her. V i har heller ikke prøvd, utover å stikke foten nedi... det var kaldt! Men her på KZO kan man ha det veldig bra uten å bade ![]() Med den deilige utsikten vi har tar jo frokosten l a n g tid, koselig å følge med på fiskebåtene som tøffer inn, utfluktsbåten fra Kas kommer hver formiddag, den er ikke overfylt på denne tiden den heller. De fleste kafeer og Rest/tavernaer her har åpnet for sesongen, men ikke "Mikro Parisi" ( de vi leier av) og heller ikke "Sydney" som jeg mener å huske var Janne's favoritter! Vi har spist godt på "Alexandra" og "Lazarakis", men kanskje aller best, og billigst hos "Billy" på andre siden av havna :-) Vi har spist mest fisk hittil, en del småretter, men "Billy" griller også deilig kjøtt! Det er veldig trivelig å sitte blant grekere om kvelden, det er hos Billy, og på kafeene på den siden av havna, grekerne er ![]() ![]() Det er plass til mange, men nå ligger det bare et par seilbåter: inne om dagen, så kommer det inn 4- 5 til kvelden, det blir noen " middagsselskaper" på restaurantene midt i havna! OG, Selvsagt sitter vi ikke på balkongen hele dagen ![]() - vi sitter jo på kafeer og ![]() Røre på oss vil vi jo og ![]() Vi har gått i "alle kroker og kriker" og sett oss rundt, det er flere trange fine grender enn man skulle tro bak havnepromenaden ![]() Og, alle veier fører til Rom heter det, h e r fører de til Mandraki ![]() Selvsagt har vi også vært i høyden for å få fine oversikts/utsiktsbilder ![]() - det har blitt a l t f o r mange bilder, d e t er uunngåelig i s å spesielle og vakre omgivelser ![]() ![]() Sist, men selvsagt inne minst vi har hatt s å deilig vær, s o l og helt vindstille ![]() - helt til i dag..., det er fortsatt lite vind, men det har skyet over, og nå s m å regner det, og vi har nok mer ustabilt vær i vente her, d e t tar vi som det kommer, koser oss gjør vi uansett ![]() Senast redigerad av kari den 2014-05-08 klockan 15:35. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Såg att Apollo hade flygstolar för 899 kr t o r från Malmö till Rhodos 10-17 maj. Jag får hia mig till den 29 maj till Kreta. ![]() Visst är det härligt när man kommit i den åldern att vädret inte har någon betydelse för om en resa blir bra eller inte....eller förresten det är kanske mer läggning än ålder som spelar in ![]() Ha det fortsatt fint och tack för att vi får följa med på resan! Hälsa Arne! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Synd att Paris och Sydney inte har öppnat ännu. Men det finns så mycket annat som är bra. Ser fram emot bilder oavsett när det kommer. ![]() Har ni sett om det är någon utställning i moskén? |
|
|||
|
|||
![]()
Åh så kul det är med alla uppdateringar vi får från Grekland nu. Man vill ju bara ha fler fler och fler!
![]() Tack Kari för din fina beskrivning av Kastellorizo. En ö jag vet väldigt lite om. Men nu blev jag nyfiken. Fortsätt gärna uppdatera om du har tid. Härligt att läsa! Ha en fortsatt fin resa. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det VAKRE forsterkes av stillheten/freden som råder her synes jeg, spesielt i området der vi bor, det er så deilig ![]() - samtidig synes vi det er fint at det er livlig i andre deler av havna ![]() Det er fortsatt utstilling i Moskeen, Vi tenkte se den i morgen, vi " rakk" det ikke i dag ![]() de stenger kl15 ![]() Det skal nok bli noen bilder etterhvert, men dine er jo suverent fine, så d e matcher jeg ikke ![]() Og, når det gjelder bilder, så fikk vi en spesiell opplevelse her første dagen ![]() Dermed var mitt bidrag til "Rolig"bildekategorien i boks ![]() Senast redigerad av kari den 2014-05-08 klockan 20:46. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vad spännande och ha det en fortsatt bra tid!
![]() Marja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - og Kzo e r vakker, men kanskje liten for deg? - et miniSym ![]() Det er stadig gode tilbud for oss reiseglade/gale ![]() ![]() ![]() Når det gjelder APOLLO, så har de tidenes tilbud fra Norge nå ![]() K U N 98!!! kr t/r til flere greske reisemål ![]() Det er jo fantastisk å kunne utnytte et s å godt tilbud, m e n et hån mot de somhar betalt de høye prisene de opprinnelig hadde... synes jeg! Når det gjelder min/vår tålmodighet i fht regn/ dårlig vær i ferien t r o r jeg det mest skyldes muligheten vi har til å reise oftere/ være her lenger nå enn vi hadde før ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Klart man vill ha sol och värme när man har genomlidit den låååånga, kalla och mörka vintern i Sverige... det är väl helt normalt att känna så..
![]() ![]() Sunny(som trots blåsväder på Amorgos njuuuuter till 100 %.... ![]() |
![]() |
|
|