Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-05-26, 19:13
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Måndag 26 maj

Idag blir det hett, det kände jag redan vid 08.00 på morgonen, senare när jag gick ut kollade jag på temperaturmätaren i receptionen och den visade 27 grader.

Tokig som jag är så skulle jag ändå ut och vandra, kände för en tur upp till bergsbyn Langada som blivit min favoritby, gick på den nu välkända vandringsleden och det var nästintill olidligt hett, fick söka svalka i skuggan, på de få ställen där det fanns någon.

Väl uppe i Langada, fick jag plötsligt lust att forsätta till Panagia Epanochoriani vilket jag besökt tidigare men vandringen dit är så vacker!!
Sen ville jag se hur "mina" katter mår, tyvärr glömde jag helt bort att köpa kattmat i värmen, vart väl ett litet hjärnsläpp där!..

När jag kom upp till klostret låg de där och sov i skuggan, jag satte mig där och vilade och intog vätska mm, medans jag bara njöt av den rogivande atmosfären...fick en känsla av att katterna kände igen mig, de började genast gosa med mig...

De verkade inte alls så hungriga denna gång, mer dåsiga i värmen... Underligt att dessa katter verkar bo här.. det verkar som de blir matade.

Gick in i kyrkan åter igen, jag tycker att grekiska kloster och kyrkor är så magiska..
Men där är han ju.. JESUS.. ..som jag har letat.. skämt åsido en målning i taket på kyrkan...

Stannade länge här uppe och bara njöt av tystnaden, som OM tiden stog stilla!
Funderade en hel del på livet medans jag satt här, det här måste vara människans rätta element, så långt från stress och bullrig miljö man kan komma, så här skulle jag vilja leva!

Hade tänkt att äta lunch i Langada men beslöt mig för att vandra ner mot Egiali igen, på vägen ner mötte jag ett annat "djur"..(på Amorgos finns det många olika slags djur)..
Kolla på bilden noga så kanske Ni kan se "djuret "??...

Så kom jag då ner till Egiali igen, styrde stegen mot tavernan Remezzo som ligger alldeles vid den långa sandstranden i Egiali..sitta här i skuggan efter strapetserna uppe i bergen, kändes mer än välförtjänt... beställde in en tonfisksallad med färskpressad apelsinjuice...mmm... såååå gott det smakade... ..

Härifrån kunde jag se hela hamnen och båtarna, samt mitt hotell Mikes,som är det högsta huset längst bort!...

Ikväll kom Scopelitis på återbesök exakt 19.20 lika som i Lördags... roomsare var på plats och försökte ragga kunder.. några fick napp och vissa inga.. inte så många som steg av färjan...

Med en vacker solnedgång avslutar jag denna dags direktrapport...

Fortsättning följer "as usual"..

Sunny

PS.Imorgon ska det bli 28 grader informerade min värd Theo mig. Puh..imorgon blir det en dag på stranden.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:03.