![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Utanför Uppsala finns inte Kapilio i Svista kvar och Alexander är ingen grekkrog längre tyvärr!
Kanske har det kommit någon ny restaurang som serverar grekiskt men det måste jag ta mig en funderare på.... |
|
||||
|
||||
![]()
Tack! De är borta nu.
|
|
|||
|
|||
![]()
Sedan 8 veckor tillbaka finns "Neon Dionysos" i Östersund med adress Kyrkgatan 36. Telefon 063-122022. Matkvaliteten vet jag inget om (ännu)!
/ Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Idag gjorde vi en mattest på "Neon Dionysos" i Östersund. De har ännu inte alkoholtillstånd, så det blev ingen ouzo, endast öl. Endast grekisk mat finns på menyn. Vi åt mezé och pikilia. Det var rikligt med mat och allt smakade bra. Trevligast var att chefen pratade grekiska efter 14 år i Grekland fast han ursprungligen var från Bangladesh. Eftersom vi var de enda gästerna till att börja med kunde vi snacka mycket.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Vad bra! Tack för tips, restaurangen finns nu med på listan.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej, tyvärr har Thessaloniki i Hökarängen, Stockholm, stängt igen och blir nu (ännu en...) pizzeria i ny regi :-(
/ Ingela |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tips, den är (tyvärr) borttagen från listan nu.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kan meddela att Greken på Hörnet i Bålsta har lagt ned sin resturangverksamhet.
Dock så har Elektra Taverna öppnat upp i samma lokaler som Greken på hörnet hade. Enligt rykten är det samma personal som i Sundbyberg. Har dock inte ätit där själv, Än! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Är på resande fot just nu och hinner inte ändra i listan. Jag gör det till helgen. |
|
|||
|
|||
![]()
Måste bara berätta att Göteborg ÄNTLIGEN har fått ett riktigt pitagyro-place
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Agapi i Karlstad har tyvärr stängt, en annan typ av restaurang kommer dock finnas kvar i lokalerna... Detta gör att det mej veterligen inte finns någon grekisk mat att tillgå i Karlstad. Dock lär en restaurang utmed E18 mellan Karlstad och Kristinehamn, Stolpen i Ölme, ha grekiskt på menyn!
|
|
||||
|
||||
![]()
Synd. Tack för tips ErOg! Jag ska ändra i listan.
|
|
|||
|
|||
![]()
Med besvikelse kan vi konstatera, att "Neon Dionysos" lagt ned och bara serverar indisk mat. Det verkar vara inne med orientalisk mat i Östersund nu. (Men chefen lovade att laga grekiskt bara vi sa till i förväg).
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tips, den är - tyvärr - borta från listan nu.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej på er
Mythos i Eskilstuna har stängt det var en trevlig taverna som hade live musik två gånger ![]() Det positiva är att Grekiskakolgrillen har öppnat ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tråkigt, men tack för tipset. Listan är uppdaterad nu.
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ny grekisk restaurang i Karlstad.
Spitiko heter den nya grekiska restaurangen i Karlstad. Den öppnade på annandag påsk och ligger på Sannafältet, i det splitter nya huset som också inrymmer det nyinvigda Friskis och Svettis. Från nästa vecka har man även a la carte förutom lunchbuffe. Johan Baners väg 6 är adressen. Hemsida kommer sa ägaren i måndags. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack båda!
![]() Jag lägger till dem i listan i morgon. |
![]() |
|
|