![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Idag har jag varit på Paros och kört ett varv runt ön. Jag har lagt mest tid på stränder för det är en av anledningarna att jag är här, att fota stränder alltså. Under dagen har jag varit på arton stränder, de flesta helt fantastiska. Jag vet ju sedan innan att Paros har otroligt fina sandstränder, men när man som jag idag ser så många stränder, är det bara att konstatera att Paros har bättre stränder än Naxos.
Dessa stränder var jag till idag: Alik (i söder), Frangas, Drios, Golden beach, New Golden beach, Pounda (i öster), Logaras, Piso Livadi, Aliki (i norr), Santa Maria, Agii Anargiri, Piperi, Kolymbithres, Monastiri, Livadia, Krios, Parikia beach, Agia Irini och Agia Eleni. Favoriten var som vanligt Kolymbithres. Där åt jag lunch på favorittavernan Vigla. ![]() En av stränderna i Kolymbithres. Naoussa syns i bakgrunden. Är ganska trött nu så det blir bara en bild idag. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har oxå vart på jobbet idag, men det var inte samma känsla som på ditt jobb...
![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Kolymbithres et et MUST når vi/storfamilien kommer til Naoussa ![]() - og det er kun 19 dager igjen nå ![]() O m du får tid ![]() Agii Anargiri og ![]() - men jeg forstår det selvsagt om du ikke kan prioritere det!!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för att vi får följa med på din resa. Nu var det ett tag sedan vi var i Kykladerna så der får bli en luff där snart.
// KR |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Såg ut så här igår. Stranden är längre åt andra hållet. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är tillbaka på jobbet, dvs jag är hemma som pensionär
![]() Tack för rapporter och fina bilder. /pawik |
|
||||
|
||||
![]()
Nu Janne, får du ta över stafettpinnen från Sunny12 och oss och beskriva hur älskvärd ö Amorgos är! Du blir väl ett par dagar där, men risken är att även du fastnar.
Men det underbara med Amorgos har du även beskrivit i din e-guide som rekommenderas till alla. Birgitta (direkt från Tinos, men längtar tillbaks till AAmorgos) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
MEN.. Janne..bor du på Mikes..
![]() Han var så otroligt trevlig och så mån om att jag hade det bra på alla sätt och vis! En kram till honom och en till dig från, Sunny(Birgitta) PS. Ha, det alldeles underbart på "min ö"! ![]() PS.Vilket rum bor du i?Jag bodde i rum nr.2. |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tror nog att det är vi som är i vattnet!
![]() Åsa |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, jag bor hos Mike, i rum nummer sju. Jag bokade faktiskt detta efter dina rekommendationer, och jag kan bara hålla med om allt du har skrivit. Vilket otroligt ställe! Och Theo är ju bara så underbar. Jag berättade om dig och att du nu åkt hem, och att du hade gått till Stavros. Han var – också – imponerad.
![]() ![]() Antiparos har sannerligen vuxit i mina ögon. Underbar ö! Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så roligt att du trivs så bra på MIKES.. ja visst är han underbar Theo, ALLTID ett brett leende på läpparna och sååå serviceminded!!
Ja, jag har ju gjort mycket reklam för hans hotell och hela AMORGOS på KALIMERA berättade du det också??? Ja, jag har hört mycket positivt om hans fantastiska frukostar..tyvärr hade han inte startat upp med dem när jag bodde där pga att de var för få gäster på hotellet! Får se om jag får uppleva dem i september om jag bor där igen!! Är det mycket turister Egiali nu? Ha, det fortsatt fint i PARADISET!! Sunny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat: