![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
- köp en ultralätt rygga/resväska
- skippa alla guideböcker. Fota av och maila till dig själv - e-böcker istf vanliga - var orakad, så slipper du släpa rakmaskiner etc - såga av skaftet till tandborsten ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Exakt det finns bra produkter på resmålet, nästa resa ska jag köpa allt på plats, men mycket för att jag vet att de produkter jag gillar finns på Amorgos.
Sunny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men om man inte vill såga av skaftet så kan man borra fullt med hål i tandborsten för att spara vikt. På sommaren är risken liten för regn i Grekland så ett tips är att borra hål i skosulorna också. Själv tog jag till ett radikalt knep, men det är kanske att sväva ut lite för mycket. Jag köpte helt sonika en ny resväska med samma volym som den gamla. Jag sparade faktiskt nära två kilo! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är ju halva min(vår) bagagevikt... ![]() Senast vi packade hade jag 4,2 kg totalt, så jag la i en t-shirt extra... ![]() Frugan klarade sig även hon under 5 kg. Är det semester så är det, inga tunga väskor att släpa på, bara varsin rygga med det viktigaste. Ingen väntan vid bagageband, bara ta ryggan ur hyllan och gå... De flesta tycks dra med sig för mycket kläder, och kommer hem utan att ha använt mycket av det de packade ner. Där ligger den mesta onödiga vikten. Vi gör tvärtom, packar så lite som möjligt. Skulle man sakna t.ex. en tröja, så finns det ju alltid butiker på plats. Samtidigt blir inköpet ett minne från resan. Frugan köpte en jättefin "Greklandsblå" klänning vilken är en mysig souvenir. |
|
|||
|
|||
![]()
Mats, det är ju verkligen fantastiskt att Ni klarar er på så lite packning!
Jag är imponerad!!.. ![]() Men det är verkligen inget besvär att dra en lätt rullväska! Det blir ju dessutom bara korta sträckor! Köpa kläder på plats är ju trevligt.. OM.. man hittar något dvs..vilket jag oftast inte gör! Sunny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Köper kläder gör man (läs: jag) bara när man (läs:jag) måste, tror mina inköp sträcker sig till en keps och ett linne. Alltså under alla resor tillsammans. Man behöver inte mer packning, med andra ord. :-) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Förutom bad så vandrar jag väldigt mycket, måste ha flera ombyten med annars får man ju tvätta varje dag, vem vill göra det på semestern! Något snyggt till tavernasittningen på kvällen och andra skor tex, vill JAG ha!! MEN..jag håller med dig oftast har man för mycket kläder med..så jag smålog när du skrev att oftast har man kläder med hem som man ej använt..det hade jag faktiskt denna gång.. ![]() Hudvårdsprodukter kan man ju också köpa på plats, nu vet jag att det finns bra produkter på Amorgos, så då behöver jag inte packa ner det nästa gång! Tur vi är olika, tycker ändå INTE att det är besvärligt att checka in en väska och vänta på den vid bagagebandet! Sunny |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag brukar ha med en liten påse tvättpulver, så kan jag vaska lite kläder när så behövs, och torkvädret är kanon så det är enkelt. Blir ju mest underkläder i vart fall. Ja, det finns oftast vettiga grejor att köpa på plats, och då slipper man krånglet i säkerhetskontrollen. Jag är dessutom billig i drift, behövs inget shampoo/balsam, den tiden är förbi.. ![]() Amorgos? Fin ö! Vi gillade den skarpt! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Skippa guideböcker och maila dig själv istället för att släpa på allt Man kan skippa att borsta tänderna också ![]() Vi bör ha sparat några kg på dessa kanontips! |
![]() |
|
|