![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Naturligtvis är det många av oss som gärna besöker andra delar av världen. Kanske det bara är fantasin, för lite pengar och få semesterdagar som begränsar vårt resande. Själv har jag nyligen tillbringat drygt tre veckor i Amazonas varav 6 dygn ute i djungeln i kanot, på vandring, övernattandes hos familjer samt under bar himmel. Det äventyret kan jag fortfarande inte sätta ord på. Rosa delfiner, kajmaner, herr Nilson, mängder av fåglar, TBC sjuka barn, skolbåtar, giftspindlar, ormserum, te som dämpar min diarrè samt alla giftspindlar, malariamedicinen och den alldeles underbara stjärnhimlen gör att jag fortfarande sorterar mina intryck.
Svältande gatubarn, underbara människor som verkligen hjälpte oss turister samt många nya vänner komplicerar sorterandet av alla upplevelser. Om allt faller på plats blir det kanske en artikel eller två i ortstidningen. Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi - som inte är så oengagerad som det låter i detta inlägg. |
|
||||
|
||||
![]()
Inga problem. Brasilien har sina svårigheter som regeringen samt andra arbetar med. Grekland är inget paradis som jag väl känner till genom arbetande och forskande vänner och anhöriga. Finns mycket att förfasas över där som jag inte skall trötta dina eller någon annans öron med. Jag är väl medveten om att detta inte är ett forum för samhällskritik. Till din och kanske andras förvåning måste jag säga att den Brasilianska befolkningen är oerhört gästvänliga, hjälper oss turister samt tar hand om oss på ett sätt som jag inte upplevt i Grekland de sista 20 åren. Här hittar du också ett orört paradis, en femtedel av jordens djurliv finns här samt våra lungor som hjälper oss varje dag. Ett mycket värdefullt område som vi alla bör intressera oss för.
Eva Senast redigerad av Eva L den 2006-02-10 klockan 23:55. Anledning: replik till Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Förutom Grekland har jag varit i: Italien, Tyskland, Österrike, Danmark, Norge och Finland.
Platser som jag skulle vilja besöka: Provence i Frankrike, Korsika, Nordkap och fjordarna i Norge, Zanzibar, Kenya och Sydafrika samt Nya Zeeland. Toscana i Italien är väldigt vackert och Alperna tycker jag mycket om(både de italienska och de österrikiska. Sydtyskland är också fint. Men när det är dags för planering av kommande semester så slutar det ändå med att det blir Grekland(ett säkert kort!) Det är inte särskilt dyrt att åka dit och där finns allt man önskar, dessutom känner jag mig alltid säker i Grekland(låg brottslighet, åtminstone mäker man inte av mycket som turist) //Stina, som kanske åker till Norge till sommaren...men det blir nog Grekland i september också ![]() |
![]() |
|
|