![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det har du förstås redan prövat men: har du kollat med någon du bott hos förut om de vet om det finns ett rum ledigt på hela ön? De som hyr ut brukar veta rätt mycket om varandra.
Annars är nog en no show din enda chans, att någon som förbokat inte dyker upp. Även förboka Naxos några dagar låter som en smart idé - där finns så mycket fler rum. Men då riskerar du nog att inte komma över till Amorgos alls. Just runt 15 aug är ju värsta dagarna på hela säsongen. Men hoppas du kommer iväg! När Amorgos kallar på en är det svårt att få ro i själen förrän man är där. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
När jag åkte hem -08 tänkte jag att jag nog var färdig med Amorgos, jag hade varit där tillräckligt många gånger. Jag hade haft strul med boende, jag hade bestämt mig för Amo så sent att Eleni hade fullbokat, jag fick bo en stor del av resan på The Big Blue där jag inte alls trivdes lika bra innan jag kunde flytta ner till Eleni.
Men i höstas så kände jag att Amorgos plötsligt kallade på mig igen och då blev jag jätteglad, för jag kände mig inte alls färdig med den längre. Och den här gången har jag bokat elva månader i förskott ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tyvärr (eller kanske lika så bra) så gick det inte att få till den där extra ledigheten nu i augusti. Men min underbara chef sa att andra halvan av september skulle det gå utmärkt (och det var ju min plan från början dessutom).
Grekland i slutet av september är ju inte så pjåkigt. Även om det hade varit ett spännande äventyr att se om det skulle gått att hitta rum under 37000 kr/natten runt Mariadagen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Skulle vart riktigt KUL!!.. ![]() Sunny(som längtar ner) |
|
|||
|
|||
![]()
Vore jättekul Sunny!
Ska absolut till Amorgos. |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
När Amorgos kallar på en är det svårt att få ro i själen förrän man är där.
![]() När Amorgos kallar...... underbart! Ingen annan grekisk ö kallar lika ihärdigt som Amorgos! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Thira - det lät väl som bästa möjliga lösning! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Det verkar inte heller spela någon roll att man som jag varit där i 6 veckor.. nyligen.. den kallar lika högt ändå.. SÅ.. en återresa inom kort känns som ett måste.. ![]() Sunny(som längtar till september.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är lite spänd på hur det ska kännas att komma tillbaka efter att inte ha varit där sedan -08.
Men liksom, det är Amorgos, vad kan gå fel ... ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Spännande blir det säkert att se OM det blivit några förändringar sen du var där sist, många år sen.... |
|
||||
|
||||
![]()
Det jag sett på webben är att Katapola verkar vara sig likt. Ett par nya restauranger kanske. Men inga jätteförändringar, tror jag.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Apropå Xilokeratidi - vet du om glasskaféet finns kvar? Röda metallstolar. De hade en helt fantastisk glass.
|
|
|||
|
|||
![]()
Han som drev iskafeen ble "byttet ut" med en person som kunne betale mer i leie. Den nye videreførte driften, men isen var ikke like god og stemningen ikke helt den samme, dessverre. Vet ikke hvordan det er nå.
Senast redigerad av Ingvild den 2014-08-13 klockan 23:52. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Synd att glassen blev sämre. Den som jag minns kallades italiensk, men enligt kvinnan som jobbade där var den tillverkad i Aten. Och smaken var fantastisk. Jag får kolla själv och jämföra när jag kommer dit - och det krävs nog att man testar MÅNGA gånger ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag åt en del "italiensk" glass på Blue Fox i Molyvos i sommar och den var helt underbar. Lika god som den jag åt i Pipa i Braslien för några år sedan. Har aldrig smakat så god glass i Grekland tidigare.
Eva |
![]() |
|
|