Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-08-16, 15:24
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Att det kan vara så svårt att bestämma sig...

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Ett lite otippat förslag är - Santorini. Den är den enda ön jag åkt till när jag bara skulle vara borta en vecka. Jag ville bo längre hos Paris och Julia än de vanliga 1-2 nätterna och jag viile se om jag kunde hitta något annat än tivolisantorini, som jag aldrig gillat.

Det blev jättebra. Jag badade på den lugna stranden i Perivolos eller i Vlychada, hyrde moppe och åkte till Pyrgos, Emborio och till Oia där jag aldrig varit. Jag åt på Honeymoon eller på ett par riktigt bra tavernor vid stranden.

Det jag inte gjorde var att vandra, så jag vet inget om möjligheterna för det.

Jag ändrade min syn på Santorini efter det. Men man måste vilja åka just dit för att få det bra, så att man inte bara irrar runt och otrivs i det överturistifierade Santo.

Höstkanten är dessutom helt rätt tid för Santo.
Liksom Inkfish så rekommenderar även jag Santorini, de byar hon nämner samt framför allt att bo på Honey Moon Beach. Det är ett fullkomligt underbart ställe och Perivoulos är lugnt med ett fantastiskt och rent vatten. Vulkanöar är dessutom så speciella. Man bör definitivt ha varit på åtminstone en under sin livstid för att få uppleva den där speciella energin.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:37.