![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Monica Tack för dina ord Min längtan är dels lite Taubsk och Grekisk .Vi lever vinterhalvåret på Kreta sommaren tillbringar vi på en liten ö i Stockholms skärgård, Önskar ibland att jag kunde göra en mix ,sitta i skärgården höra musik ,en ouzoese,Eller i Grekland uppleva en stilla skärgårdsmorgon med hög frisk luft,och morgondopp.Allt detta är en lyx få förunnat och jag njuter ofta när jag tänker efter och inte tar det för givet. Och allt detta har ett bäst före datum ,och begränsningen är vi själva ,Där tänker jag ofta på Rönnerdahl.Förresten tror ni han stava med h i dahl?
|
|
||||
|
||||
![]()
Oj, nu kom jag in i en speciell stämning. Visor är härliga! Kom ihåg att jag har en LP i hyllan: Sven-Bertil Taube "Ett samlingsalbum" från 1976 ser jag nu när jag tog fram den. Den har jag tagit med mig från mitt barndomshem, kommer inte ihåg vems skiva det egentligen var, pappas kanske? Hur som helst, jag har aldrig spelat den här hemma hos mig så det måste jag göra, helst idag! Enda problemet är att min man som är helt finskspråkig inte riktigt fattar detta så jag måste nog passa på när han är ute och hugger ved eller något.
![]() ![]() Och sen sången som jag är så förtjust i: Så skimrande var aldrig havet. ![]() Tack Monica, du liksom öppnade en dörr som länge har varit stängd! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Just vad jag undrade och kollade på lite olika ställen. Rönnerdal då!
|
|
|||
|
|||
![]()
Han stavade med h enl boken Hjärtats nyckel heter sång ,Evert Taube , 69 visor och en dikt i urval av Sven Bertil
|
![]() |
|
|