![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Är det någon som vet med sig att de sett keramik verkstäder på någon av följande öar;
Santorini, Amorgos, Schinoussa eller Folegandros? Dessa öar ingår i vår planerade luff i höst och är biten hobbykeramiker som gärna vill få inspiration. |
|
||||
|
||||
![]()
Vid busstorget i Chora på Folegandros ligger det en mycket bra taverna med en fin trädgård på insidan. Frun i huset som kommer från Danmark tillverkar keramik. Eva
|
|
||||
|
||||
![]()
Har för mig att Giannis Vlantonopoulos och Marina Taliadourou driver 1260Ceramic studio i Megalochori på Santorini där dom tillverkar bl a Raku-gods som bränns i 1260 grader. (Tror även att dom låtit besökare prova på att jobba med keramik i deras ugn!) Går säkert att kolla närmare på Internet om Du söker på 1260 Ceramic Studio !
Senast redigerad av giottoni den 2014-06-04 klockan 10:54. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() I Tavernaen får man det man bestiller servert på hennes servise ![]() - hun selger så mye at det k a n være begrenset hva man får kjøpt, i alle fall sent i sesongen ( vi var der i Oktober) Tror mange, som har vært der tidligere og vet hva de vil ha, forhåndsbestiller ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Santorini har många, MÅNGA små keramikverkstäder. Utöver den jag nämnde tidigare finns bl a Goulas Ceramic Art i Firostefani, som drivs av Andreas Alefragis. I Megalochori finns bl a Galateas Pottery och Eglis Pottery Studio.
Just nu kommer jag inte på namnen på några andra, men jag vet att det finns många fler! |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Tack för tipsen! Nu längtar jag ännu mer!! ![]() ![]() /H |
|
||||
|
||||
![]()
Jag glömde nämna Andreas Makaris´ "Earth and Water Pottery" i Megalochori!
Santorini lockar ju till sig mängder av konstnärer o konsthantverkare o jag tror inte jag sett så mycket spännande keramik på någon annan ö jag besökt! |
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Earth and Water har MYCKET trevligt att erbjuda, bl a är dom väldigt förtjusta i Raku-tekniken som dom tycker särskilt väl avspeglar Santorinis vulkaniska natur! Andreas Makaris är f ö en mycket välkänd o flerfaldigt prisbelönt keramiker
Senast redigerad av giottoni den 2014-09-18 klockan 20:08. |
![]() |
|
|