![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ett sent TACK även från mig för den trevliga kalimeraträffen i onsdags! Så roligt att träffa lika grektokiga personer som en själv. God mat och dryck blev det också.
Nu har vi hunnit med några vandringar under veckan. Idag gick vi upp till Achladia. Verkligen en vacker och fascinerande tur! Är det någon som vet mer om området där uppe på platån? Det ser ut att ha varit en rätt stor bosättning där en gång i tidernas begynnelse. Eller kan det rätt och slätt ha varit inhägnader för boskap bara? Fantasin sätts verkligen igång. Vi såg också betydligt fler fåglar där än på andra ställen på ön. Jag har varken fågelbok eller kikare med, men tyckte mig bl.a. se gulärlor. I morgon blir det bussen till klostret. |
|
||||
|
||||
![]()
Titti! Hör av dig; vi har både kikare och fågelbok.
|
|
||||
|
||||
![]()
Var ligger det?
|
|
||||
|
||||
![]()
Janne! Achladia ligger öster om Livadia, enligt boken Exploring Tilos (Walkers guide to the island. (Walk 3).
Titti! Det var troligen en gulärla eftersom den är en stannfågel på ön. |
|
||||
|
||||
![]()
Janne, vi gick vägen från Livadia mot Gera. Achladia passerar man då. Det är en rätt stor platå med stengärdesgårdar på båda sidor om vägen nästan som i Småland. Några ihoprasade hus finns också. Plus träd och buskar och visst fågelliv. Allt detta högt över havet.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Synd att du åker samma dag jag kommer Titti, men jag hoppas vi får möjlighet att träffas en annan gång. Önskar dig fortsatt härliga dagar! Ann-Kristin ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är det alltså den plats som du och jag pratat om? För mig är den faktiskt höjdpunkten på Gera-vandringen. Där är så otroligt vackert, man kan så lätt föreställa sig hur där såg ut medan den användes.
|
![]() |
|
|