![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I ditt läge tror jag att jag skulle åka till Naxos som inte är helt fel ö att vara på med barn. Om vädret sedan är bra så skulle jag åka vidare till Koufonissi med Skopelitis. För övrigt så går det också en del större båtar till Koufonissi men jag har för mej att de går lite udda tider. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
Jäpp Janérik!
En del av Blue Star Ferries turer går inom Koufonissi. Kolla länkarna på kalimera.nu. De båtarna är ju några storlekar större än Xpr Skopelitis. När vi åkte Xpr S mellan Naxos och Kouf och omvänt blåste det en del, men sjögången var inte så farlig. Hela familjen (två vuxna och tre barn) hade dock tagit receptfria åksjukepiller i preventivt syfte och klarade resorna utan problem. /Magnus |
|
|||
|
|||
![]()
Tack så mycket för tipsen!
Vi tillhör tyvärr de som blir så orimligt trötta av Receptfria åksjukepiller(vanlig biverkning av dessa... Min man sov 18 timmar efter att ha tagit ett sådant en gång ![]() Blue star ferries: jag har kollat både på sidan där man kan se all färjetrafik och deras. Just nu finns inte ett spår av någon trafik till Koufonissi. Däremot fanns det en förra månaden. Men det kanske kommer senare... Vi gör nog som du sa janerik åker till naxos och fortsätter om det inte blåser så mycket (försedda med plåster). Men vart ska vi ta vägen om det blåser? Vi vill se lite av någon annan ö. Men jag frågar om det i kykladforumet. /Marianne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Här kan du läsa om Scopoderm: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2 |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Elisabet för länken. Har läst och bestämt mig för att barnen nog får bli trötta av receptfria tabletter när det måste till... Men jag är nog precis som du skeptisk till medicin...
|
|
||||
|
||||
![]()
Dere kan jo prøve ut Ingefærtabletter som fås kjøpt i helsekostbutikker. De skal hjelpe mot kvalme, bil & sjøsyke.... og helt uten bivirkninger.
Blåser det slik at der ikke vil reise til Koufonissi, så kan dere jo ta Blue Star over til Paros, ikke så lange biten... Ville i tilfelle ha valgt å bo i Naoussa. Derifra er heller ikke turen lang til Anti Paros om det skulle løye litt (roligere farvann i allefall) Ia ![]() |
![]() |
|
|