![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- da jeg så sammenligningen med P a r g a, fikk jeg nesten "kaffen i halsen" ![]() Før vi bestemte oss for å bo der i Novembermåned i fjor, hadde vi kun vært i Paleochora to ganger. Vi var der første gang i slutten av april -07, og neste gang 1 - 5 mai 2011, det var veldig få turister begge de gangene, og i november 2013 nesten ingen ![]() Greske stamkunder sto for minst 95% av de som satt på Water Edge Cafe i november. Og samme % var grekere på Kafeer og Tavernaer ellers i Paleochora og ![]() Vi bor på Haris på grunn av beliggenheten, og en veldig gunstig månedsleie, dessuten liker vi nr 9, leiligheten vi bodde i, så godt ![]() Vi booket den omgående til i år da vi reiste hjem ![]() Men selv om vi bor der, sitter vi ikke så mye på WEC, vi elsker å "sitte balkong"- og har jo d e n utsikten "hjemme" ![]() For oss er det nesten et minus at de vi leier av også har en kafe eller Taverna, fordi jeg føler på at vi burde gå dit , mer enn vi gjør ![]() - skal vi på kafe vil vi heller sitte i byen og se noe "annet" / folkelivet ![]() Og spise på Tavernaer som vi synes passer oss best. Vi følger en diett, spiser bl a ikke brød, siden WEC er en k a f e består menyen mye av Toast, hamburgere o.l,som vi ikke vil ha. Vi lager ganske mange måltider hjemme og, synes det er koselig ![]() Flora lager i blant middag, hun er en virkelig g o d kokk ![]() I år skal jeg spørre Ekaterina om hun kan lage "noe" som passer oss, da kan vi bli litt bedre kunder på WEC ![]() Jeg er også veldig glad i Athen, Lissi. å bo der mer "over tid" hadde sikkert vært fint, foreløpig har jeg booket 3 netter nær Psirri før vi reiser hjem i desember ![]() Men vi nyter det "helsebringende" livet vi tror det er å bo i et klima hvor vi kan bade de aller fleste av dagene, selv i november ![]() Det kunne vi både i fjor, og på Rhodos i 2012. Er spent på årets november.. Å være ute 12 - 14 timer i døgnet med fhv lite eksos i lufta, føles også b r a! ( Hjemme er jeg en"stuegris" i vinterhalvåret) Når man er så glad i å bade som oss, er Paleochora ekstra bra, når det blåser/er for mye bølger på den ene stranda, er det oftest stille på den andre ![]() Så synes jeg Paleochora er passe stor, det var trivelig folkeliv i byen om kveldene hele november i fjor ![]() Men vi synes ikke Paleochora er "perfekt" på alle områder, det er noen minuser der og, kanskje vi velger et annet sted neste år ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag förstår VÄL alla som gillar Paleochora men för mig är det för litet för längre vistelse och jag är GLAD att det inte är Tinos jag/vi ska till i nov. Jag är alldeles för rastlös för att ligga på stranden och slog nästan rekord häromdagen med tre tim.inklusive en tim på Methexis...menhär finns ju nästan inget annat att göra om man inte ska vandra och det kan jag bara på landsväg här med gingligt knä. Nu sitter jag balkong i skugga med god bok. Bröd äter jag inte alls här , kaka idag och igår är undantag, men varken till frukost eller mat vill jag ha bröd och äter jag gyrospita så lämnar jag brödet.. men tro inte att jag inte trivs. Pal är bara för litet och det har jag kommit på att Tilos är också, så nästa år får vi se.....kanske Tinos på sen vår och sen Pothia på Kalymnos på hösten.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och vi trivs så vanvettigt! Att "hela Paleochora är en enda taverna" upplevde vi på första resan dit. Och då trivdes vi INTE. Birgitta. |
![]() |
|
|