Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-10-23, 14:06
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Ann Visa inlägg
Ett stort tack till din otroligt fina reseberättelse. Men vad ska jag göra nu vid frukostbordet ? Varje morgon har det varit underbar läsning... Tack än gång!
/Ann
Trevligt att höra!!..

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg

Klokt val att stanna på Naxos när Amorgos var så pass lugnt, eller hur?
/E
Ja, du berättade ju det för mig tidigare... men envis som jag är ville jag ju dit och bilda mig en egen uppfattning.. vilket man alltid bör göra tycker jag... MEN.. du hade helt rätt.. det var en aning ödsligt..har aldrig tidigare haft problem med att det är för lugnt.. men jag mådde faktiskt riktigt dåligt ett tag på Amo..klart vädret var inte på topp hela tiden och inte lika underbart som i maj -juni.. så därför hade jag ju något att jämföra med.. och pga det så blev känslan inte den samma.

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Tyckte du valde en jättebra kombination av öar och så kul att du kom att uppskatta Naxos så mycket. Ska bli roligt framöver att ev få höra om ett låntidsboende på pension Sofi. Det har nämligen jag och min man också funderat över. Vem vet vi kanske ses där någon gång

//maji
Ja, det var verkligen en jättebra kombo Naxos/Amorgos, den kommer jag att köra igen!..
Vi kanske blir som en ända stor familj då.. vi som vill stanna lääänge på Pension Sofi... ...ja, vi ses kanske där någongång!..

Vad jag gillar med Naxos var att man kunde vara helt anonym, kunde besöka olika tavernor utan att någon brydde sig... på mindre öar märker det så väl om man inte skullen komma tillbaka.. och då känns det inte lika bekvämt...
Sen ALLA mysiga gränder i The old town som omfamnade mig..att gömma sig i, gå vilse i.. ALLA.. mysiga små butiker och tavernor.. I LOVE IT!!....

De många fina sandstränderna att promenera barfota på.. vid Plaka..Agia Anna..och Ag.Prokopios det var underbart och vilka fina bad jag fick!

Nästa resa till Naxos ska jag vandra lite mer uppe i bergen och även på Amorgos..det blir nog en kombo igen till våren.. men kommer nog att lägga mest tid på NAXOS.

Sunny(som vaknat upp till vardagen i Västerås, gråmulet och kyligt ute.. det kommer att ta tid att ställa om sig...)
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:06.