![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för trevlig respons!
Jag lägger in en blänkare här när jag uppdaterar bloggen. Vis av erfarenhet vet jag att det inte blir varje dag (långtifrån), men jag kommer att skriva varje dag, och så lägger jag in allt jag skrivit sedan sist när jag får tillfälle. 24 dagar kvar nu! (Varav 8 i Norge, 6 i Tyskland, 9 i Sverige och avresedagen.) |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härlig läsning!! Fina bilder! TACK!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Väldigt speciella bilder.
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Läste att du tyckte att maten var okej. Jag älskar vietnamesisk mat här i Sverige, men har inte varit i Vietnam, så jag kan inte jämföra. Har du ätit vietnamesisk mat i Sverige, eller Norge, och kan jämföra?
|
|
||||
|
||||
![]()
Maten är jättegod! Jag har bara ätit på vietnamesisk restaurang en gång tidigare, det var också gott, men detta är bättre! I Hanoi kunde det dock variera lite och även här i Hoi An (som är en mycket mindre stad) var det några som inte var nöjda på en restaurang. Jag minns inte exakt nu, men kanske hade det varit något mindre bra mat just när jag skrev att maten var ok. För det mesta är den fantastisk. I morgon har vi en hel bussdag, då hinner jag nog skriva om maten.
Här kommer nästa inlägg: EN OFATTBART TRAGISK HISTORIA, NATTÅG OCH LADY BUDDHA |
|
||||
|
||||
![]()
Elisabet, det var verkligen fina bilder och intressant beskrivning.
Tänk att det finns en kvinnlig Buddha! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Vad bra. Jag älskar vietnamesisk mat, i alla fall den jag har ätit här hemma.
Citat:
![]() Jag har åkt mycket tåg i Indien. Inte alls bekvämt. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag följer med ett stort intresse din resa. Känner igen en hel del platser som du vistats vid. Längtar mycket tillbaka till både Hanoi o Hoi An. Jag får ge mig till tåls till april, då bär det iväg.
/Ann |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Läste din blogg tidigare idag. Så kul att följa Dig! Tack!
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
De jättefina minisnickerierna utanför Hoi An var verkligen en upplevelse. Vi hamnade bl a hos en snickare som vunnit pris som den bästa figuren, jag tror att året var 2012.. Ett sådant fantastiskt "pillerijobb" med så många fina detaljer.
Fortsätt att njuta av din resa. Det känns nästan som att jag är med på resan.... Du skriver så jättefint, tackar! //Ann |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du är så bra på att förmedla intryck, Elisabet.
Man blir så ledsen när man läser om kriget och de amerikanska soldaternas härjningar. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Ann och Birgitta, vad roligt att ni tycker det.
Nu har jag skrivit lite om maten i Vietnam. http://elisabet-i-indokina-och-burma.blogspot.com/ |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för spännande läsning! Massakern vid Song My är ju en händelse som aldrig får glömmas bort.... Ändå upprepas liknande så ofta även idag. Att mänskligheten aldrig får nog av våld!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Elisabet,mycket intressant att få följa med på din resa!
Monica😃 |
|
||||
|
||||
![]()
Ser hur gott ut som helst. Tur ni slipper "allt som rör sig".
![]() Hemskt med Song My, hade nästan glömt bort den vidriga tiden, och det är ju också hemskt. Desto trevligare att se templet, som var alldeles fantastiskt. Vilken skillnad mot alla tempel jag har sett i Indien. Tack för att du delar med dig Elisabet! ![]() |
![]() |
|
|