![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det där med pool. Dom flesta badar i havet på hotellet. Gratis solstolar och paddelbåtar mm. Så när du är på hotellet är du på stranden, så att säga.
Tyvärr är jag ingen vän av Plomari. Tycker bättre om Petra och Molyvos uppe i nordväst. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen,
jag läste här på forumet om någon annan som gillade Plomari så jag kollade googlemaps och bilder från omgivningarna och tyckte det såg trevligt ut. Petra verkar ju fint och även Anaxos. Kan tänka mig att det kan vara rätt trångt på stränderna. Så mycket att välja mellan på en stor ö. |
|
||||
|
||||
![]()
Det är gott om plats på stränderna på Lesvos. Tidigare var de grekiska turisterna i klar majoritet på Lesvos. När tiderna nu förändrats har inte de utländska turisterna fyllt tomrummen. Vi har tillexempel vår strand nästan för oss själva utom slutet juli till slutet augusti.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
/Markus |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
tack för hjälpen så här långt. Vi bestämde oss för att se även den södra delen av ön så det blev några dagar i Agios Isidoros. Hur är det med hyrbil, ska man boka med en av de stora firmorna eller finns det bra lokala uthyrare som går att boka online? /Markus |
|
||||
|
||||
![]()
Jag brukar hyra bil på http://www.rentalcars.com/en/ var jag än hyr.
Ska du ha en bil för hela besöket på Lesvos hade jag valt Rentalcar Om du bara ska hyra någon dag i Petra och någon i Plomari hade jag valt en lokal uthyrare på plats. Det finns nog alltid en bil att hyra. |
![]() |
|
|