![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Alltid lika roligt att kika in här, för vips har man fått fler förslag
![]() Jag funderar på att ta inrikesflyget till och/eller från Astypalea. Har aldrig flugit inrikes i Grekland, men det är väl inget speciellt man behöver tänka på, mer än att vara på flygplatsen i tid? ![]() Sen undrar jag hur jag ska tillbringa tiden från att planet från Sverige landar kl 04.15 till att färjan eller flyget åker på eftermiddagen eller kvällen... ![]() Ellada: Vi kanske ses på Asty, tror att jag kommer att vara där i början av juli ![]() Tack för fina tips om boenden, Panteli Beach såg fint ut! ![]() Då kommer nästa fråga: Är det bäst att preliminärboka boenden med tanke på att jag inte har resplanen klar än? Skulle ju vilja åka även till Lipsi.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag åker i slutet av juni och blir borta drygt två veckor
![]() Jag tänker också att det borde finnas nån slags bagageförvaring nånstans, men jag har lärt mig att inte ta saker för givna ![]() ![]() Inrikesflyget från Kos åker kl 14.30 och båten åker inte förrän kl 21.50. Färjetidtabellen är inte klar än, och det lutar åt att ta flyget, just för att det blir en låång väntan annars... ![]() Trevlig kväll önskar Helena S ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Japp! Vet du om någon bagageförvaring där?
Stranden i Mastichari såg väldigt fin ut, den såg jag när vi åkte från Kalymnos för några år sedan. Det blir toppen att tillbringa ett par timmar där ![]() ![]() Då återstår (för närvarande) frågan om att preliminärboka boendet även om resplanen inte är klar. Tänker att det kanske inte är så poppis att boka upp något för att sen bli tvungen att boka om eller boka av. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Holder med Janne
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag bokat flyget till Asty och mailat med Avra
![]() Har kikat på Panteli på Leros, det ser väldigt fint ut men lite för dyrt tyvärr. Tack Ia, jag hade tänkt slippa ta med mig bagage till Mastichari, men finns det ingen förvaring på flygplatsen så ska jag försöka "spörre pent" ![]() ![]() Ha en härlig söndag! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kanskje det er mulig å sjekke bagasjen inn på flygningen til Astipalea, når dere er på flyplassen. Hvet ikke hvor tidlig innsjekkingen åpner?
|
|
|||
|
|||
![]()
Om Panteli Beach är för dyrt kan jag varmt rekommendera studios Happiness i Panteli. Ett mysigt ställe som visserligen börjar bli lite slitet men med massor av charm och ägarna är de mest omtänksamma i hela Grekland! Rummen högst upp är bäst (delad altan) men även rummen på andra våningen är helt ok (privat balkong), man har både havsutsikt och underbar utsikt över borgen och Panteli. Det ligger nån minut från stranden, upp i backen bara.
Om du googlar så finns det en hemsida med bilder och priser men man får oftast bättre pris än det officiella på hemsidan. Se till att ni får rätt rum bara för några har inte utsikt. Jag har bott på både Happiness och Panteli Beach och det beror ju lite på vad man är ute efter men Happiness är billigare, har mycket mer charm och gör skäl för namnet! Mia |
|
|||
|
|||
![]()
Kan också varmt rekommendera Studio Happiness! Eftersom de har en del "stamkunder" i juni/juli så kan det vara bra att förboka för att få rum med bra utsikt. Googla på Studio Happines så hittar du deras hemsida.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipset om Studio Happiness!
![]() Vet någon annars hur det är på Anemos Studios eller dp Asterias? Kanske ska fortsätta skriva under Leros-tråden istället..? ![]() Helena S ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
dp Asterias är ett jättefint ställe med en fantastisk utsikt. Det italienska värdparet är såå trevliga och tillmötesgående. Den enda ev nackdelen är att det är många trappsteg upp till boendet. Vi tyckte det var helt ok men det beror ju på hur ont man har av att gå i trappor. Vi skulle definitivt välja att bo där igen om/när vi kommer tillbaka till Leros. Utsikten är såå fantastisk och studion vi hade högst upp är en av de bättre vi haft i Grekland.
//maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack maji för tipset!
![]() Jag har mailat dem och de har ledigt när jag förmodligen är där. Verkar vara samma pris som på hemsidan, så jag ska fundera lite.. ![]() Trappor har jag absolut inga problem med, tack och lov! ![]() ![]() Helena S ![]() |
![]() |
|
|