![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hmm... här på Gotlands inland har det varit varannandagsväder länge. Vit-grön-vit-grön och runt nollan. När dimman och gråheten blir överväldigande blir det att sätta på musik som får minnen och intryck att leva upp, drömma sig till en strand eller ett café med blå stolar...Hoppas jag kan resa igen i år.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ni som längtar efter snö, välkomna till Mälardalen! Just nu faller det snöflingor stora som näsdukar. Själv gillar jag alla årstider, i lagom dos.
![]() Men jag mötte en granne häromdagen som sa - Nu kan det jävla snömöglet försvinna. Sjöborren / som snart ska spänna på sig broddarna ... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Snön är väl ok. Då är det värre med glansisen vi har idag. Vovven törs knappt lyfta ett ben!
|
|
||||
|
||||
![]()
Yes!
![]() Snön har knappt hunnit smälta, men på åkern i Vejby är potatissättningen redan igång. – Det är ju vår ute, säger Clas Gunnarsson muntert. Första sättningen gjordes redan på söndagen. Täckt med vit plast signalerar det starten på vårbruket. http://www.hd.se/lokalt/angelholm/20...orsta-potatis/ Landet är verkligen avlångt. Rolf som ser fram emot sill och nypotatis! |
![]() |
|
|