Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-05, 06:43
Maria B.O. Maria B.O. är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Semester Karpathos i Juni

Barnen är stora nu (18 ,15 och 11) så på det viset är det inte ett problem med Pigadia . Lappsjuka i Lefkos säger du... Det får mig att tänka om lite med tanke på att bo i Lefkos. Jag/vi blir lätt rastlösa. Jag vill oxå ha liv och rörelse omkring mig bara det inte är ett myller av folk o bilar som tutar.
Det som lätt händer när man tittar på kartan över ön är att man stirrar sig blind på avståndet (som inte ser så farligt ut) och inte lägger till att det är kuperat och att vägarna är som dom är i Grekland . Jättetack för ditt svar. Nu blev det lite klarare.
Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 08:07
Tino Tino är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Maria B.O. Visa inlägg
Barnen är stora nu (18 ,15 och 11) så på det viset är det inte ett problem med Pigadia . Lappsjuka i Lefkos säger du... Det får mig att tänka om lite med tanke på att bo i Lefkos. Jag/vi blir lätt rastlösa. Jag vill oxå ha liv och rörelse omkring mig bara det inte är ett myller av folk o bilar som tutar.
Det som lätt händer när man tittar på kartan över ön är att man stirrar sig blind på avståndet (som inte ser så farligt ut) och inte lägger till att det är kuperat och att vägarna är som dom är i Grekland . Jättetack för ditt svar. Nu blev det lite klarare.
Hej, Lefkos är enligt oss underbart, men det bygger på att du bara vill sola, bada, vila och äta. Det finns absolut ingenting i övrigt förutom ca 10 restuaranger. Ingen shopping och är inget liv & rörelse. De flesta är tillbaka på sina hotell senast kl 23 eftersom resturangerna stänger relativt tidigt för att vara i Grekland.
Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 08:24

Citat:
Ursprungligen postat av Tino Visa inlägg
Hej, Lefkos är enligt oss underbart, men det bygger på att du bara vill sola, bada, vila och äta. Det finns absolut ingenting i övrigt förutom ca 10 restuaranger. Ingen shopping och är inget liv & rörelse. De flesta är tillbaka på sina hotell senast kl 23 eftersom resturangerna stänger relativt tidigt för att vara i Grekland.
Alltså jättebra info! Det var precis det jag ville veta. Jag konstaterar att Lefkos nog är för lugnt för oss men att det kommer definitivt att bli ett utflyktsmål

Tackar för det!
Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 12:46
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Tino Visa inlägg
Håller fullständigt med om detta och just därför älskar vi att bo i Lefkos,men vi är två pensionärer 70+
Så för er familj med tonåringar,näe,det blir nog för långsamt!
Monica
Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 15:41

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Håller fullständigt med om detta och just därför älskar vi att bo i Lefkos,men vi är två pensionärer 70+
Så för er familj med tonåringar,näe,det blir nog för långsamt!
Monica
Ja Monica, jag misstänker oxå att åtminstone mina söner skulle tycka att det är lite för långsamt. Själv är jag oxå lite rastlös av mig så lite liv och rörelse kommer att uppskattas. Kan tänka mig att Lefkos är en bra träning i att bara vara och att lugna sig från vardagsstressen
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:26.