Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-04-28, 21:53
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Men vad är det med detta land?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Visst är det märkligt med Grekland. Detta fantastiska, .

Så kommer tanken.....Alla dessa greker med sina problem, som bjuder av hjärtat och är så himla goa trots allt elände....Vart skulle de vilja åka? Vilka är deras drömmar? Gör jag fel som längtar? DE har kanske ingen längtan? Då nästan skäms jag.....
Ni måste vara fler som känner igen er......Bara en reflektion...

Lissi
<

Absolut. Jag har tänkt ungefär i de banorna flera gånger de senaste åren. Vi borde verkligen inte klaga på rumspriser och annat.
Längtan har de säkert men möjligheten att komma iväg, är kanske en annan sak för många just nu?
Träffade en ung tjej på mitt hotell på Naxos i somras. Hon arbetade som lärare inne i Aten och hade fått lönen halverad och den enda semester hon hade råd att ta, var ett par dagar på Naxos. Hon ville så gärna åka till London för att träffa sin bästa vän som emigrerat dit för att få jobb, men hade inte råd trots att hon skulle få boende och mat gratis. Hon skulle åka hem dagen efter. Gissa om vi satt och letade lågprisbiljetter till London från Aten halva natten. Men tyvärr var allt för dyrt just då. Jag hoppas så att hon kom iväg senare på året då biljetterna antagligen var billigare.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:02.