Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-04-29, 08:30
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Men vad är det med detta land?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Ibland liknar det nästan en tävling i flest och längst Greklandsresor. Men det finns säkert väldigt många med minst lika stark längtan som vi, men som av olika skäl inte kan resa lika mycket.
Precis det har jag också tänkt på. Samtidigt är det ju klart att då forumet handlar om just Grekland så är det ju om Greklandsresorna det skrivs. Det är ju det vi ser. Vi läser inte om/ tänker kanske inte på alla de gånger/perioder vi skribenter inte reser till Grekland. Och som du skriver lite längre upp. Det finns många runt omkring oss här i Sverige med som inte har möjlighet att resa. Av ekonomiska skäl eller andra.
Själv hade jag absolut inte haft någon mörjlighet ekonomiskt ifall det inte vore för att jag har två jobb (tonåringarna bor hos sin pappa varannan vecka) och då kan jag jobba extra. På somrarna har vi föräldrar barnen två veckor i sträck och under en period av dessa tvåveckorsperioder försöker jag komma iväg, ibland följer barnen med och ibland inte. Nu i april kunde min mamma hjälpa till och sköta ställningarna här hemma under min vecka då jag var i Nafplio men vanligtvis är det svårt för mig att komma iväg vårar och höstar (trots att det definitivt är de bästa och billigaste perioderna att resa till Grekland). När barnen var mindre kom jag inte iväg alls.

Senast redigerad av Thira den 2015-04-29 klockan 08:42.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:06.