![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla för goa kommentarer...!
Visst är det härligt med bilder som kompletterar texten, men eftersom just vi inte har dator med oss på resor utan bara andrioder och kamera så är det endast på FB jag ev kan lägga ut bilder direkt från telefonen, annars blir det att göra fotoresebrev väl hemma igen. eller har jag missat nåt Janne? KAN man lägga ut bilder tagna via telefonen direkt på Kalimera utan att gå via photobucket? Jag är ju teknisk idiot och kan aldrig klura ut nåt själv... Från Thessaloniki gör jag nog så att jag skriver ett mer "traditionellt" resebrev när jag kommer hem med både text och foto över de platser vi funnit extra spännande. Fast en och annan dagsrapport utan bild kan det kanske bli... Maken är ju aldrig nedkopplad, han måste följa Kalmar FF:s resa utför i tabellen , läsa styrelseprotokoll och kolla så inte världen går under medan vi är borta ![]() Jag och maken ser SÅ fram emot att vara 10 hela dagar i Thessaloniki. Vi älskar storstäder och nu har vi gott om tid att strosa och njuta. Många tips har vi fått och ett särskilt tack till Eva A för all info! ![]() Någon nämnde att man inte ska ha dåligt samvete för att man reser , utan man kan hjälpa till på plats också...Jag gör det genom att flera gånger då jag handlar ställer en kasse med basvaror i den vagn som finns i "min" affär. Jag handlar mina grönsaker på torget hos de som kommer från byarna och säljer sina varor...och små kvitton får man även där ![]() Jag försöker också numer gynna många olika näringsidkare, även om det givetvis blir lite slagsida mot de tavernor där man blivit vän med innehavarna. Det senare blir ju ett sätt att hjälpa sina vänner genom att äta där. Jag försöker bjuda ut min värdfamilj så mycket de vill och hinner, innan högsäsongen brakar loss och de bara hinner köra fram och tillbaks till båtarna. Vi kan ju aldrig ses hemma hos oss i Sverige.. Jag ska denna gång inleda min Tinosvistelse med att bo några nätter på Altana Boutique hotel som Nikoletas dotter och son driver. Det är mycket dyrare än jag annars bor , även om jag får vänskapspris på dubbelrum, men det är ju också ett sätt att återgälda alla fikastunder jag fått där när jag gått förbi... Jag tror ändå att det är bra att vi alla som kan åker till Grekland, för som många sa som jag pratade med senast på Tinos "VAD GÖR VI OM INTE TURISTER KOMMER?" Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Lissi, jag gillar inte att älta detaljer, men kanske missuppfattade du mig här ovan. Jag skrev att jag är säker på att du "gör en insats för någon på något sätt". Jag har inga åsikter om vad någon gör eller inte gör "för Grekland", utan jag menade mer att jag själv har känt att du är en generös människa. När jag ville läsa en bok som jag inte fick tag på, så skickade du den omedelbart till mig och jag fick bli väldigt glad! Att du sen "hjälper till" när du är i Grekland är nog ganska självklart för dig för att du är sån helt enkelt, och ingenting du behöver redovisa för min del. Ser fram emot Saloniki med Lissi.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Så mycket enklare att lägga upp direkt. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det hadde vært veldig enkelt om man kunne legge inn bilder på Kalimera og direkte fra telefonen ![]() Det kan jeg på norske "Hellasforum" Jeg vet ikke o m man kan det her? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Karin som inte har någon app-telefon ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men uansett er det alltid Ok med en egen kommentar, det var en smily i svaret mitt ![]() Senast redigerad av kari den 2015-05-01 klockan 18:26. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men då vet jag att det inte är jag som inte kan... ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
At du kan laste ned en Photobucket APP til telefonen din, - om du v i l bruke litt tid på å legge inn bilder fra telefonen din, m e n s du er på ferie ![]() (d e t svenske ordet du bruker ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Om jag sen kan använda den lär ni ju få se.... ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Citat:
Citat:
![]() Jag kan inte själv göra det Claes, och det är kostar för mycket att betala något företag att skapa appen. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hur eller hur så ska det bli så himla kul med Thessaloniki. Jag träffade en f d elev på jobbet och han är andra generationens grek och är väldigt ofta i Thessaloniki.Han var något förvånad när han hörde att vi skulle vara där i 10 dagar....för varmt och för hektiskt sa han...Jag skojade och sa att Lissivädret slår nog till där också ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Självklart.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad det är med detta land.
Jo, det är underutvecklat. Det har inte nått den högre nivå vi kallar konsumtionssamhälle. De är fortfraande sociala. |
|
|||
|
|||
![]()
Är du ironisk nu ??
|
|
|||
|
|||
![]() |