Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-05-10, 18:43
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013
Standard Sv: Taxi från flygplatsen till Kamari

Citat:
Ursprungligen postat av EvaBur Visa inlägg
Tack för era svar☺️
Jag fundera nu på att skippa Kamari och ta två nätter i Fira istället.....(obs inte pga taxipriset ;-)
Ursprungsplanen var sol o bad och en natt i Kamari, sedan till Fira dagen därpå och bo där en natt innan vi drar vidare till bl.a Koufonissi... Vi flyger till Santorini och hem från Aten och det är väl dumt att inte se lite av ön när man är där? Vad jag hört så verkar det finnas två läger, de som älskar Santo och de som tycker att det är för mycket folk o stress...
Vi skall ö-luffa för första gången och jag tar gärna emot era tankar, tips o synpunkter.
De flesta tycker nog att Thira har mycket folk i högsäsong även om det fortfarande är fantastiska vyer. Thira är absolut värt att se men ett tips är verkligen att se någon mer och lite lugnare by. Det är inga stora avstånd på Santorini så en till i närheten av Fira hinner ni lugnt med innan ni åker vidare, ifall ni vill förstås?
Har du läst Ingelas guide "Mitt Santorini" här i Forumet under "Santorini". Det finns en liten by på vägen mellan Fira och Kamari som klättrar uppåt på en hög sluttning. Nu har jag plötsligt helt tappat bort namnet men den är vilket fall toppenfin. Är säker på att någon annan vet vilken by det är jag menar.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:31.