![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla svar! Har vart mest sugen på Donoussa från början, och blev ännu mer övertygad nu. Har varit på Koufonissi en gång tidigare, men det var 12 år sedan, och då upplevde jag det inte så turistexploaterat utan mer som ni beskriver Donoussa, det måste ha kommit sedan dess har jag förstått?
Behöver vi boka boende på Donoussa i förväg? Vi skall vara där mellan 21-26/6. Och Donoussatips mottages tacksamt! Bästa boendet, tavernan, stranden? Cecilia |
|
|||
|
|||
![]()
Slänger in ännu en fråga; Med Koufonissi ute ur bilden, vilken av öarna Iraklia, Schinoussa eller Donoussa borde vi spendera tre dagar på?
Eftersöker tre lugna, rofyllda dagar på underbara stränder på en ö som inte är påverkad av turismen som jag förstår att Koufonissi blivit. Har förstått av denna sidas guide om Schinoussa att de stränderna inte kan mäta sig med de andra öarnas, så den ön går lite bort. Har varit så insnöad på Donoussa men kanske att någon av de andra öarna kan vara något? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Våga |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var tre dager på Iraklia sist sommer, vårt første besøk der, vi likte Iraklia veldig godt, en vakker liten idyll
![]() Bodde på Maiistrali ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller helt med dig. Iraklia är ett litet paradis.
|
|
|||
|
|||
![]()
Donoussa är ofta en kärv ö att ta sig till och att ta till sig. Så här kan det se ut när man ska ta sig dit:
https://vimeo.com/129205321 Filmen är från den regnigar våren, men vinden och vågorna möter man nästan alltid! Skopelitis döps då om till "Kräkexpressen". Den enda gången jag har sett riktigt gröna ansikten är när folk kliver av från dessa turer! Våga |
|
||||
|
||||
![]()
Iraklia er som skrevet en rigtig perle 😊 Jeg er her i disse dage og for første gang. Intet har skuffet mig 😊 Alt er desuden inden for gåafstand 😉
Direkte fra To Perasma |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi ska dit och bor självklart hos - Prassinou! /Netwolf |
![]() |
|
|