Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-07, 15:42
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Dagens rätt

Härligt Ink..en liten termos måste jag komma ihåg till nästa resa, så gott med kaffe om man är på en strand utan taverna!..
Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 17:11
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Så var även denna tråd ikappläst efter en vecka utan Kalimera (det var frivilligt, men Kalimera fanns nog i mina tankar... ). Härligt med matbilder från Amorgos, trots att jag både åt och drack gott i Kroatien så saknade jag nog det där med meze, att beställa in olika smårätter. Så detta är härligt matprat!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 17:15
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Ett tips är att köpa dessa på Ikea. Det gjorde vi ett år. Fyllde på med dricksvatten. Frös in. Sen fungerade de som kylklampar i kylväskan och efterhand som de smälte fick vi dricka iskallt vatten
Det kalla vinet och medhavda mackor smakade alldeles förträffligt på beachen.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 18:42
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ett tips är att köpa dessa på Ikea. Det gjorde vi ett år. Fyllde på med dricksvatten. Frös in. Sen fungerade de som kylklampar i kylväskan och efterhand som de smälte fick vi dricka iskallt vatten

/Netwolf
Vi brukar frysa in små eller stora vattenflaskor och använda på samma vis,men dessa från IKEA verkar ju väldigt bra.
Monica
Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 18:52
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
....et deilig liv...visualisert... lengte, lengte...
Ja, jag visualiserade detta hela vintern, så blev det så kallt när jag kom hit att det inte blev så många morgondopp ... Men imorse var det härligt. Och vattnet höll lite drygt 20 grader. Vilket är mer än de har hemma - i luften

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Härligt Ink..en liten termos måste jag komma ihåg till nästa resa, så gott med kaffe om man är på en strand utan taverna!..
Kika efter termosmugg. Det är det jag har, den är liten och behändig. Klockren att ha med sig här.

Citat:
Funkar nog i Grekland om något. I Sverige däremot, så kan du inte driva en restaurang i ett samhälle med flera tusen invånare ens.
Good point. Om Liostasi är så bra som LaRose beskrev så är den förmodligen inarbetad också. Så de klarar sig nog. Marouso, som jag brukade äta lunch hos, var rolig. Det händer ju inte mycket i Arkesini, i alla fall inte i lågsäsong, så jag var alltid ensam gäst där. Så när hon hade serverat mig maten brukade hon slå sig ner intill för att prata ett tag. På grekiska. Det blev inga avancerade konversationer

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Så var även denna tråd ikappläst efter en vecka utan Kalimera (det var frivilligt, men Kalimera fanns nog i mina tankar... ). Härligt med matbilder från Amorgos, trots att jag både åt och drack gott i Kroatien så saknade jag nog det där med meze, att beställa in olika smårätter. Så detta är härligt matprat!
Ja, matprat är roligt! Jag misstänkte att det inte bara var jag ...

Citat:
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:17.