Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-08, 23:04
LaRose LaRose är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011
Standard Sv: Dagens rätt

Ok, jag förstår. Och förresten förstår jag också din beskrivning av skillnaden mellan kykladisk och dodekanesisk personlighet.
Svara med citat
Gammal 2015-06-09, 13:19
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Sitter på Nikos taverna i Lagada (Machos var inte öppet, Sunny) och har ätit en lite mysko kombo: minestrone och falafel. Men båda rätterna blev så varmt rekommenderade av servitrisen att jag liksom inte hade hjärta att låta bli.

Soppan visade sig vara mixad och gräddig så jag vet inte vilka grönsaker den innehöll, men alla skulle vara från Nikos trädgård. Och den var jättegod.

Falafeln var frasig men smakade annars inte mycket. Är den från revithia, kikärter? frågade jag och fick svaret Nej, den är från Egypten. Hoummousen gav dock lite smak.

Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 07:57
inkfishs avatar

Frukost i Egiali.

Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 09:21
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

ÅH, så fint du bor!..
Egiali är allt bra fint!

När ska du äta på Asteria? Många som gillar den tavernan, där får man komma med och titta i grytorna..
Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 10:20
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Fin utsikt, härligt att äta frukost där! Har vädret blivit varmare så att du inte behöver frysa mer?

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 13:26
inkfishs avatar

Alala - det känns som att det vände under dagen igår, när jag kom ner från Stroumbos/Lagada gick jag ner och badade, det var äntligen sommar. Och så kändes det under kvällen och idag också.

Sunny - vet inte, har inget bestämt, känner efter senare. Det kan bli ikväll. Igår kväll var jag på väg till Amorgialos som jag läst om på tripadvisor men där såg dötrist ut. Så stötte jag på mina vänner som var på väg till To Limani så jag hakade på dem dit istället. Åt ugnsbakad kyckling med honung och apelsin.

Just nu sitter jag på Levrossos beach taverna som jag bara älskar och har ätit detta:

Bläckfisksallad och rödbetor.
Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 13:35
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Men.. ÅH.. så läckert.. rödbetor som är så gott, får nog tillaga det när jag kommer hem i ugnen med feta. .mmm...

Sunny, direkt från Norwegians flight, landar om en timme. Det är härligt varmt i Stockholm hörde jag.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:16.