![]() |
|
||||
|
||||
![]()
39 euro för fyra sängar alltså? Det låter som ett helt okej pris även i maj, tycker jag.
Sedan när det gäller förskottsbetalning. Jag tillhör (de få?) som inte tycker att det är det minsta konstigt att de begär det. Så är det ju på många ställen. Jag har till exempel för ett tag sedan bokat rum på ett turistställe i svenska fjällen och de vill ha hela beloppet betalt senast flera veckor i förväg, annars gäller inte bokningen. Jag håller också på att titta på enkla hotell i Paris + annan del av Frankrike i juni och överallt begär man förskottsbetalning på delar av kostnaden. Hotellägarna har mycket mer att förlora på att vi bokar men inte kommer, än vi har att förlora på förbetala. De har dessutom mer att förlora på att inte vara ärliga eftersom sådant rykte sprids snabbt och de snart förlorar stora delar av sina inkomster. Så vill man förboka så ska man också räkna med att förbetala. I Grekland kan jag tänka mig att det är vanligt att de skippar kravet på förbokning om man bott där tidigare och de kommer ihåg en. |
|
|