![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja, Janne....köpte med mig 3 ringar hem i maj...har bara EN kvar nu! Tur att man ska ner i oktober igen!!
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Första gången vi åt kaprisblad blev vi bjudna av Janne och Camilla (minns ni det?). Det var många år sedan.
Sedan dess har vi alltid kaprisblad hemma. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Då får du bunkra ordentligt så du klarar dig hela vintern.
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Denna delikatess har vi alltså upptäckt mer än 10 år senare. Dags att gå på kaprisbladjakt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Detta har jag totalmissat. Måste bara smaka. Upptäckte förresten att blad uttalas fyllo på grekiska. Nu förstår jag innebörden bladig
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Monica som heller aldrig smakat på denna delikatess ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Knäppskalle! Har du varit nykter någon dag under resan än? ![]() Har du verkligen inte fått kaprisbladen? Lite tjocka, inlagda, picklade med lite skarp smak? |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Så här ser de ut. Bilden har jag tagit på tavernan vid Katsadia beach på Lipsi. |
|
|||
|
|||
![]()
Men ÅH Janne!! Nu blir man sugen!!
Lissi - som ska få en annan höjdare i morgon, nämligen glass från GLASSIÄREN ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fast det där tycker jag är för mycket, de är lite för skarpa i smaken för mig. |
|
||||
|
||||
![]()
Som en vis(s) Berra sa: jag var nykter i morse, men nu börjar det ordna till sig
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har bara ätit kaprisblad på Amorgos. Tyckte det var ljuvligt!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Wolfen den roligaste på Kalimera....vilken tur att du finns!.. ![]() Sunny, från ett grek-varmt Västerås fullt med raggarbilar...Powermeet.pågår.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi bor högst upp ovanför hamnen. Var bor ni? /Wolfen |