Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-07-11, 10:22
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012
Standard Sv: Ersättning vid stöld av kontanter

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Att oroa sig för att bli rånad/bestulen för att man tvingas ha för mycket cash tycker jag inte heller är ett lyxproblem, långt därifrån. Att bli rånad kan vara en verkligt otrevlig upplevelse.

(Däremot tycker jag att det tangerat lyxproblem, jämförelsevis, när man inte vetat om allt ska vara precis som vanligt när man kommer till Grekland)

Den här helgen är avgörande dagar. Blir det ett avtal om stödpaket släpper antagligen bankkontrollen i veckan och det kommer att finnas pengar i banksystemet. Antar jag. Ge det ett par dagar och se vad som händer.

Här på Lesvos finns det pengar i alla automater i Mytelini. En av mina vänner är kassachef i en av bankerna och han får åka in varje dag för att assistera säkerhetsfolket som laddar automaterna.

Vänta och bestäm dig vad du ska göra till någon dag innan du reser.

Ute på landet på Lesvos är de flesta dörrar fortfarande olåsta. De flesta greker lämnar sin värdesaker synbart på solstolen eller solfilten innan de går och simmar. Glömmer ett barn en leksak på stranden lägger vi den på en mur där den ligger kvar tills barnet har hämtat den.

I Mytelini är vi lite försiktiga, men vårdslösa jämfört med hur vi gör i Malmö. I Athen gör vi ungefär som i Malmö.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:23.