![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hoppas att du gör den den taxiresan för det funderar jag också på att göra, när jag väl kommer dit. |
|
|||
|
|||
![]()
Just nu på ett litet caf'e här i Kardamyli.
Frågade servitrisen om hur bussarna till den lilla fiskebyn Agios Nicholaos går idag (behövde lite hjälp med att tolka ett ord i busstidtabellen). Då berättar hon att hon bor där och att det just ikväll är en Sardinfestival där. Och sedan säger hon: Kom hit kl 17.00 då jag slutar mitt jobb så möts vi här och du får åka med mig dit (tar en taxi hem till Kardamyli för sardinen ska firas till långt in på natten berättade hon). Denna gästfrihet, omtanke och vänlighet man möter i Grekland ♡♡♡♡♡♡ är så fantastisk. Så ikvälk ska jag på satdinfestival minsann. Hurra och ett fyrfaldigt leve för Sardinen ! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() - med, eller uten, Sardinfestival, Ag. Nikolaos er s å sjarmerende ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
"Η ελληνική φιλοξενία" Den grekiska gästfriheten!
Visst är den fantastisk!!! Och sardinfestivalen ![]() ![]() I morgon är du nog mästare på grekisk folkdans också ![]() Vi har också byfester här nu nästan varje kväll i små byarna.Tar på krafterna i att dansa i denna värme ![]() Ha en härlig kväll! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Du kommer garanterat uppleva en fantastisk kväll. Kul! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Skulle gärna vart med på den sardinfestivalen.. hoppas du berättar mer sen!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Roligt att läsa om din resa, Thira. Du är precis på de ställen som jag är sååå intresserad av just nu.
Ha en fortsatt fin resa! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det går bra att åka hit till Kalamata via Stockholm,tiderna går bra ihop. Mina finska släktingar gör det varje sommar! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kalamata-Stockholm flygs av Aegean Air varje lördag fram till november.
Torsdagar kan man flyga till Kalamata via Munchen. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat: