![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vi har åkt taxi i Aten, på Kreta, Kos och Kythnos, och blivit lurade alla gånger. Vi har aldrig åkt taxi Flygplatsen -> Pireus. Det finns ingen anledning att åka taxi denna sträcka. Som det påpekas av andra, det går utmärkt att ta bussen från flygplatsen till Piraeus (eller Aten). Tåg är också utmärkt. Som sagt, taxi i Grekland endast om det är emergency. |
|
|||
|
|||
![]()
Men RobEri då måste ni väl haft maximal otur..
Jag har åkt taxi i Pireus ett par ggr blev inte lurad, betalade 5 euro från hotellet till färjekajen. På Sifnos åkte jag taxi, helt ok där med. Kan väl inte vara så vanligt att bli lurad i Grekland om de kör med taxameter på! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ja, om de kör med taximeter, men beroende på vilken tid på dan (eller kväll) eller omständighet, så kan man hamna i ett icke fördelaktigt förhandlingsläge. På Kythnos kom vi överens om ett pris, men vid kajen ville han ha mera betalt och menade att vi hade missförstått. Det var mycket obehagligt. Som sagt, det var länge sedan, början/mitten på 90-talet. Vi har inte åkt taxi i Grekland sedan dess. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masse |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Med buss blir man inte lurad, med taxi kan det finnas en risk även om taxametern är på. Det går ju att ta en liten omväg. Själv har jag mest åkt taxi i Athen och där har jag aldrig blivit lurad, men det kan kanske bero på att jag gjort klart att jag hittar.
|
![]() |
|
|