Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-09-18, 12:25
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke te Karpathos....

Freda 18 sept.
Hej alla !! I morse knallade jag bort till Elias Rooms och haelsade pa honom. Hans gamla tv hade visst pajat, sa jag erbjod mej att baxa ur den ur bokhyllan och baera ner den till stentrappan for vidare transport till tippen. Elias aer inte helt vid full haelsa, sa han var glad for lite hjaelp. En gammal tv aer ju inte vaerldens laettaste grunka att baera pa, och Elias bor ju relativt hogt och har smala trappor, men siga, siga, lugnt och stilla fick jag ner teven till stentrappan.... Elias beraettade att han skulle staenga om nan vecka och sen fara till USA.
Efter besoket hos Elias forflyttade jag mitt pick und pack nagra meter fran Amarillis, till Mertonas Studios. Daer bodde jag forsta gangen jag kom till Karpathos, sa det kaenns bra och lite vemodigt samtidigt...Costas finns kvar som aegare, han haver blivit 79 aer och aeven hans fruga Sevasti. Jag har fatt rum nr 2, och det ligger inte mot den branta backen, haha....
Idag varmt och lite vind, ska ga och se hur manga grader....(paus) 30 grader i skuggan....
Nu ska jag scootra mej ivaeg till Nenas taverna for lite lunch, och sen till Zorianas Place en bit bortanfor Konstantinos Palace pa stranden, for daer brukar Jonathan Preece, aka English Jon sitta och laesa pa eftermiddagarna, och jag har en bibba bocker till honom...
Annars aer det inget speciellt pa gang idag som jag vet....nu, vill saega.. :-D
Mikke
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:26.