![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det ska verkligen bli kul att höra vad ni tycker!
|
|
|||
|
|||
![]()
Kvalitetsbedömning kommer snart, när lågtrycket passerat.
/ Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har vi testat Taverna Robinson. Inredningen är originell och fönsterväggen var öppen mot havet. Nedanför restaurangen är det en smal remsa med bord på grusgång under tamarisker. Vi kan berätta att maten, som chefen föreslog, unggris som varit i ugnen under natten, var utmärkt god liksom chortan. Trevligt bemötande. Priset kanske 10 % mer än normalt. Efterrätt blev vi bjudna på och det brukar granntavernan hoppa över!
Som regel kan vi säga, att tavernorna i och kring Ierapetra håller hög klass. Det är mycket sällan vi blir besvikna. Vi hoppas att "söndagsgänget" följer med oss till Robinson och att vi då får träffa Fredag. Han heter väl Paraskevi här? / Jannis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hälsa Paraskevi nästa gång ni går dit. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Idag har "söndagsgänget" varit på besök hos Robinsonas. Tre engelsmän och fyra svenskar. Maten var utmärkt. Besök rekommenderas! Men priset var nästan dubbelt av vad vi brukar betala. Från början var det mest greker runt borden, men mot fyratiden blev det tre bord med svenskar. Makrigialos ligger ju relativt nära.
Jag frågade den kvinnliga delägaren om namnet. Det är Defoes Robinson, som gett upphov till tavernans namn. När jag frågade efter Fredag = Paraskevi, såg hon fundersam ut. "Det har vi inte tänkt på", sa hon. Då föreslog jag att de skulle ge kocken namnet. Det gick hem! / Jannis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Många resor har vi gjort till Makrigialos efter det, men fortfarande inte besökt Robinson, kanske det är på tiden att vi gör det nästa gång! Maria |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|