![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Om jag tolkar visningsräknaren rätt, är vi nog skapligt många (trots lågsäsong på forumet) som följer dina äventyr och vi vill gärna fortsätta med det! ![]() Nu ser vi framemot nästa ö. Vilken den än blir ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
MEN, så är det inte! Det ser du på alla som har varit in och "tittat" varje dag både hos dig och oss. Jag tror att man uppskattar våra respektive inlägg och bara väntar på att dagens rapport ska komma. Så är det nu när vi är hemma. Jag bara väntar på din dagliga rapport! Feedback är jag lite sämre på, men du ska veta att jag uppskattar dig och att du ÄNTLIGEN är i Grekland. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är också en av dom som brukar följa dej på dina resor och verkligen uppskattar att du delar med dej i form av bilder och berättelser.
![]() Jag försöker då och då skriva och tacka men för det mesta bara jag läser och njuter. Kanske att jag är lite mer aktiv när du är på öar som jag själv besökt t.ex Amorgos och som senast Sifnos men jag försöker alltid lägga upp en "bank av brahainfo" som nu du och även andra förmedlar när det är öar jag ej besökt. Fortsätt skriv Sunny det ÄR uppskattat ska du veta ![]() maji/ ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Söndag 11 oktober.
Ser jag har min vanliga hejarklack med mig.. underbart!!!.. ![]() Ibland känns det bara lite tröstlöst när man knappt får några kommenterar på någonting.. varken bilder eller text...som att skriva till någon ute i rymden som inte finns!.. ![]() Men jag är envis och kör på ett tag till Er som så önskar! Idag världens blåsväder på Poros, det har gått gäss på havet.. Efter nattens regn hade jag hoppats på något annat.. men man kan inte få allt! Varit ut på en motionsrunda på fm, men höll nästan på att blåsa omkull!.. ![]() Sen har jag käkat lunch hemma och slappat...packat min väska så gott som inför avfärd imorgon runt 10.00 kommer min förbeställda taxi 🚕... som ska ta mig till hamnen i Poros stad.. och vidare färd med Flying Cat 😻 till..... ![]() Jag är SÅ Tacksam för mina 14 dgr på Poros..tror jag kan denna lilla ö väldigt bra nu.. i efterhand när jag tänker tillbaka så hade nog 1 vecka räckt här..men vädret har ju varit på topp och jag har njutit av bad och härliga cykelturer utan stress.. vilket ändå känns väldigt bra! SÅ TACK POROS för denna tid.. jag kanske kommer tillbaka någongång i framtiden! Nej, nu ska jag inte hålla Er på sträckbänken längre.. ![]() Imorgon går jag iland på HYDRA.. ![]() Eftersom Hydra är ett vandingsparadis har jag en känsla av att jag kommer att bli kvar där länge....fast det beror på vädret också.. vill inte bara bli sittandes någonstans.. då blir jag uttråkad.. särskilt viktigt när man reser ensam att ha något vettigt för sig! Så ni som gissade på Hydra hade ju helt rätt!!.. ![]() Strax ska jag bege mig ut och äta, sista kvällen på Poros! Sunny, som är förväntansfull inför morgondagens nya ö-besök.. Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-11 klockan 15:58. |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt Sunny!
Hydra har jag bara varit på dagsbesök på när vi semestrade på Angistri, en annan (cykelvänlig) pärla. Att skriva om sina upplevelser är kul och det tillför ju förhoppningsvis andra något, men jag begär/räknar inte med att få kommentarer varje gång, ser ju att folk läser....men visst är det KUL med respons! Jag skriver lite mer som en egen dagbok kanske... Jag gillar verkligen att läsa om dina äventyr. Blir självklart jätteglad om Du orkar fortsätta! Jag började leta bilder från Kretaresan att göra en fototråd av men slutade....Jag la ju ut bilder varje dag på FB, vilket är SÅ mycket enklare....Nu kändes det bara jobbigt att gå via photobucket för varje bild och från Kreta finns ändå så många bilder ute. .....men jag har i alla fall BADAT idag! ![]() ![]() Ha en fin sista kväll på Poros!!! Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för dina intressanta skriverier och fina foton! Jag är en av dem där ute i "rymden" som inte är så bra på att ge hejarop och respons..sorry.....men du ska veta att jag uppskattar och läser alltid det du skriver och inspireras så av dina resor! Så keep on writing!
![]() /emma |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Lissi.. det ska bli underbart.. med en ny ö-upplevelse!!..
![]() Tufft av dig att bada nu... 12-13 gr..brrrr... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ha en fin sista kväll på Poros. Ser fram emot att höra vad du tycker om tysta fina Hydra. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ha en trevlig sista kväll på Poros
![]() Hydra har jag bara varit på en dagsutflykt från Aten och det var i mars för några år sedan och Hydra var väldigt lugnt och vackert. En ö som finns på min återvändarlista ![]() ![]() //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åh så spännande, Hydra har jag aldrig varit på så det skall bli kul att få följa med dig dit.
Njut vidare! // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har också bara varit på Hydra över dagen. Då badade vi vid det lilla klippbadet i stan. Jättehäftigt!
![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härlig avslutning på sista kvällen i Poros på taverna White Cat... underbar utsikt mot Poros stad..
Bye 👋... POROS... för denna gång!! Nu får ni följa med till Hydra, men det blir i en annan tråd! Sunny, som snart ska sova.. om det går!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för dina rapporter Sunny! Trevlig läsning som alltid
![]() ![]() Jag tycker mig att läsa mellan raderna att du kanske inte är lika helt såld på Poros som du blev på både Amorgos och Sifnos, eller tolkar jag dig fel ![]() Hur som helst ha en fortsatt härlig vistelse i Grekland! Maria |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - og dette siste bildet, S Å fint ![]() Så BRA at Hydra er din neste øy, og at du skal BO der, ikke kun ta en utflukt ![]() Hydra er bare så helt spesielt fin, vi har vært der to ggr, begge i april ![]() Nå gleder jeg meg til å se/oppleve Hydra via deg, Sunny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Maria, du har helt rätt... Sifnos och Amorgos är nr.1 för mig och berörde mig på ett helt annat vis!
Men Poros är mysig på ett annat vis.. ![]() Men jag saknade de härliga klippbaden som finns på Sifnos och Amo... Kari, ja de ska bli spännande att komma till Hydra..roligt att du gillade bilden... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för din Poros-tråd Sunny. Det var kul att följa dig i både skrift och många härliga bilder.
En bild som gladde mig extra mycket var bilden av Dimitris Familjetaverna. Besökte den för c:a 15 år sedan (har inte exakt koll på tiden) och hade där en av de häftigaste gastronomiska upplevelserna någonsin i Grekland. Tror jag har berättat om den i en tidigare tråd för ett par år sedan. I korthet var det följande. Jag och Birgit o ett par till gick dit en dag och bestämde med Dimitris att vi kvällen efter skulle komma. Kom överens med honom om att vi skulle betala XXXXX drachmer per person (minns ej exakt men ett skäligt belopp för en god middag). För det ville vi att han skulle komponera en festlig grekisk måltid som han tyckte det var kul att servera. Vi kom dit och fick ett stort fat med blandade fisk- och skaldjursrätter, ett stort fat med blandade kötträtter, greksallad, tzatsiki, vitt vin och rött vin, och som avslutning kaffe och metaxa. Inte nog med det för när vi skulle gå kom han och ville ge tillbaka pengar som hade "blivit över". Det tog vi givetvis inte emot utan lämnade till hans två barn som bl a hjäpte till med att serva oss och plocka disk. En fantastisk upplevelse i härlig miljö. Vi blev så mätta att vi fick ta taxi hem!!! ![]() Och du Sunny! Jag tycker inte att du har anledning att vara missnöjd med responsen. När jag räknat bort dina egna inlägg i tråden så blev det en hel drös kvar som andra skrivit. Och att det är uppskattat kan man inte missta sig på. Men visst är det viktigt att vi alla försöker att "ge tillbaka" här på forumet. Både med inlägg, tyckande, käftande och uppmuntran, och kanske en och annan egen rapport, utöver att vi gläds över allt som andra skriver. Nu börjar det bli sent så det är dags för mig att koja. Jag ska ju åka med dig till Hydra imorgon. Har bara gjort ett dagsbesök där, så det ska bli kul. Trevlig fortsättning på resan! Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Gomorron Sunny!
Så trevligt att få följa med dig till en ny ö, som jag aldrig varit på tidigare. Så idag åker även jag med dig och följer med på dina vandringar. Det känns som att gå med en gammal bekant, och det är väl det också? Visserligen sticker vi iväg till Sicilien på onsdag, även det en helt ny ö för mig. Men i mina tankar går jag med dig på Hydra. Birgitta. |
![]() |
|
|