Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-11-01, 18:13
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Direkt från Ermioni, Peloponessos.

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Just på Anna är det ju jättenära till allt så jag slipper åka taxi till allting med mina knän.

Ser jättemysigt ut på Ermioni och jag googlade runt på olika vädersidor och det ser ju härligt ut i veckan, med sol och över 20 grader Hoppas solen flödar över dig nu!! - för det är inte så roligt här hemma direkt och affärerna dignar av julpynt och must - å hur kul är det
Så bra om du/ni bor på Anna då, så du slipper ta taxi... Samos är så fint, har bara varit där en gång 2011 tror jag det var... ..hyrde bil och körde runt överallt.. när jag skulle åka därifrån tänkte jag att jag måste dit igen och det ska jag... för det är en fantastiskt grön och vacker ö.

Känner samma som du med Julen inte kul att komma hem sen och se alla butiker överfyllda med julpynt och julsånger...

Ja, nu hoppas jag på mycket SOL i dagarna som kommer!
Svara med citat
Gammal 2015-11-01, 18:28
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Re: Direkt från Ermioni, Peloponessos.

Vi var i Petra på Lesbos i somras men saknade att sitta skönt på kvällen å titta på alla fantastiska båtar. Du som är en västkusträka kan nog förstå nu beställer vi sol sol och sol till dig
Svara med citat
Gammal 2015-11-01, 18:39

Standard Sv: Re: Direkt från Ermioni, Peloponessos.

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
beställer vi sol sol och sol till dig
Tack, snälla!..
Svara med citat
Gammal 2015-11-01, 20:00
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Tack för fina husbilder.
Hus gillar jag också att fota, och dom ska för allt i världen inte vara toppmoderna. Det är mycket bättre med charm och patina .

Abi
Svara med citat
Gammal 2015-11-02, 07:56

Citat:
Ursprungligen postat av Abi Visa inlägg
, och dom ska för allt i världen inte vara toppmoderna. Det är mycket bättre med charm och patina .

Abi
Nej, precis.. gamla slitna dörrar och fönsterluckor gillar jag att fota... det är charmigt som sagt!!..

Sunny, från ett blåsigt men SOLIGT Ermioni, det får bli en joggingtur i Bisti-skogen..
Svara med citat
Gammal 2015-11-02, 10:27
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Så bra om du/ni bor på Anna då, så du slipper ta taxi... Samos är så fint, har bara varit där en gång 2011 tror jag det var... ..hyrde bil och körde runt överallt.. när jag skulle åka därifrån tänkte jag att jag måste dit igen och det ska jag... för det är en fantastiskt grön och vacker ö.

Känner samma som du med Julen inte kul att komma hem sen och se alla butiker överfyllda med julpynt och julsånger...

Ja, nu hoppas jag på mycket SOL i dagarna som kommer!
Samos är en underbart fin ö. Här kan man göra fina vandringar. Vi har åkt taxi flera gånger mellan Vathy och Pyth och förundras över landskapet på ön.
Att åka över bergen mellan Karlovasi och Pyth var en underbar känsla! Man såg en del vandrare men också cyklister. Jag tycker absolut du ska fundera över Samos, Sunny!
Sen har du också hela Greklands pärla, den lilla ön Fourni så nära Samos. Om du kommer dit kommer du att tåras i ögonen när du anländer med färjan. Och ögonen kommer även att tåras när du far. Efter ett dygn kommer alla att känna dig och hälsa på dig.
Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2015-11-02, 11:08

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Samos är en underbart fin ö. Här kan man göra fina vandringar.
Att åka över bergen mellan Karlovasi och Pyth var en underbar känsla! Man såg en del vandrare men också cyklister. Jag tycker absolut du ska fundera över Samos, Sunny!

Birgitta.
Jodå, jag var som sagt på Samos 2011 och stannade i 3 veckor.... jag vandrade mkt och körde bil.. håller med om att sträckan Karlovasi till Pythagorion är fantastisk!..

Tänk om det inte var SÅ många andra platser i Grekland som lockade..så enkelt allt skulle vart då!..
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:03.