Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-11-02, 18:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hälsning från Tinos

Janne, Kardamili har jag ju längtat till sen jag var där 2007...ensamhet stör mig inte det minsta och jag längtar verkligen att komma dit..
Här på Tinos har tavernorna bara kvällsöppet nu, förutom pita/takeaway-ställena. Så min sena lunch idag blev en arabisk sallad... Så blev det kaffe på La Strada ute på udden mot monumentet med skön sol och glitter I vattnet.
Idag började jag med en lång lång promenad efter Ag Fokas bort mot Porto. Solen sken från klarblå himmel , men oj vilken blåst!!!!! Det har aldrig blåst så mycket på någon av mina 14 tidigare resor som det gör nu och det vill inte säga lite.. Jag såg plötsligt en liten åsnestig åt vänster upp på en bergshöjd och tog in på den och travade på uppåt mellan två stenmurar, högre och högre upp. Jättefin utsikt till slut! En lång promenad blev det innan jag kom upp på övre bilvägen en bra bit från Chora. Väl hemma igen bytte jag till badkläder och gick ut till Golden Beach och deras trädäck där serveringen nu är borta. Där satt jag och läste nån timme ...men där gick inte att bada. Jag avskyr sandblästring. Jag badade vid det lilla klippbadet närmre "hemma". Skönt, men svårt att ta sig upp ur vattnet igen I blåsten. När jag kom hem undrade Nikoleta om jag ville åka med på biltur I morgon. Hon ville vandra mellan Tarambados och Smardadiko och sen kunde vi åka till Agapi...OM jag vill. Jag älskar Agapi... Nikoleta kör och jag bjuder på lunch! Men det satt långt inne innan hon gick med på det. Hon tyckte att jag bjöd på middag häromkvällen.
Jag har varit nere och lekt med lille Markos ett tag. Han lär mig jättemycket grekiska! Nu kör jag en maskin tvätt och ska upp och hänga. Så ska jag sitta o läsa.

Fortsättning följer.....
Lissi
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:06.