![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Låter härligt. Kväll hemma har det varit här med, med avbokning och nybokning av hotell till vårens resor. Jag undrar varför man gör sånt redan nu???? Inga båtar här heller, men kanske I morgon...kanske....
Ja vädret kan vi inte klaga på! I morgon får vi väl bada igen... Kalinichta! Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Ja, det fina vädret ska hålla i sig... underbart.. så det blir att passa på och bada och njuta den tiden som är kvar! Kalinichta!! |
|
||||
|
||||
![]()
Oj vad jag är avis ha det gott
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det boendet får man lägga på minnet
![]() Tack för din "sondering" ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTEIdag kände jag mig lite seg och ur form.... kan blivit för mycket solbadande igår..i[/QUOTE]
Är det inte så att man kan må lite knäppt när det växlar fort mellan varmt och kallt i luften? Sån blir i alla fall jag - känns som jag är förkyld. Ser att det till och med ska bli upp till 23-24 grader på dagen i veckan ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Fajotta, det är sant det du säger, snabba växlingar mellan kallt och varmt mår jag dåligt av, särskilt då inomhustemp. går ner till 17 gr på natten, då känner jag mig som en isbit på morgonen... men efter en varm dusch känns det bättre!..
![]() Skulle gissa på att havstemp. ligger på runt 20 gr. nu! Kändes kyligt igår när jag badade. Sunny, direkt från café Ermioni i Mandraki i strålande solsken.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Nu går båtarna igen! Ha det gott! Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Ja, nu går båtarna igen.. Jippie... ![]() Ha, det gött du med!.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Fredag 6 november.
Dagarna rullar iväg med en rasande fart.. snart har jag varit i Grekland i 6 veckor.. ![]() ![]() Är glad och tacksam över allt jag fått uppleva.. snart ska jag hem till tradiga Svedala med allt vad det innebär.. jobb och annat.. men längtar ändå lite hem och göra lite mer nytta.. gå och slappa i all evighet passar mig inte... då blir jag till slut skogstokig.. ![]() Nej, hem och längta och planera resor till Grekland igen det ser jag fram emot... trots att jag just nu är väldigt "mätt".. ![]() ![]() Idag har jag traskat omkring lite överallt som en rastlös själ.. ![]() Sen strosade jag tillbaka ner igen och ut på landsbygden långt från centrala Ermioni och kom fram till en mycket vacker och rofylld kyrkogård.. så speciellt med alla foton på alla gravstenar på de som här nu vilar... Den här vägen kom jag sedan runt berget till Mandraki, idag lockade det inte mig att bada.. det var varmt men blåste lite kyligt och jag är som sagt "mätt".. ![]() Men jag slog mig ner i den sköna soffan på café Ermioni i Mandraki och beställde en frappé och crêpes med ostfyllning..det smakade bra i solen och njuta av den fantastiska utsikten åter igen.. just här.. Lite småprat med cafe-värden är ju nice.. ![]() ![]() Fota båtar blir jag aldrig less på.. den här färgglada kunde jag inte motstå... Åter igen på em på "min" sida där jag bor vid hamnen kom Flying Cat och la till.. strejken är slut tänkte jag SÅ bra.. ![]() So far so good...resten av dagen får bli som den blir.. I'm happy doing nothing at all!.. ![]() ![]() Sunny, direkt från Ermioni.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så underbara foton....jag tar nog Ermioni efter Kardamili nästa maj...tack vare Dig...
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Men det är det som är så härligt att det är lugnt, iaf nu i avslutet på min resa!..
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
ja jag hade gärna bytt med dig. Är på jobbet och tog just en cigarett på balkongen. Här ösregnar det och en massa fredagsfulla ungdomar tjoar runt på väg till korgen. Hemma väntar en stund i tv-soffan. Vad är väl en solig grekisk ö ....
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Krogen - inte korgen
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så fina bilder igen. Du har nog fått många av oss att bli intresserade av Ermioni.
![]() Njut av dina sista dagar där! / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Lördag 7 november.
Strålande solsken även denna morgon.. underbart!.. ![]() Idag blev det en joggingrunda i Bisti-skogen en sista gång innan jag åker härifrån på måndag... SÅ.. härligt att kunna jogga i Grekland inte ofta jag hittat en så bra motionsslinga tidigare som här! Det är som sagt otroligt lugnt i Ermioni så här års.. kanske lite för lugnt för mig.. nu känns det bra att komma till Pireus på måndag med mer folk och liv och rörelse..kanske en del inte skulle dela min uppfatning? Nu känner jag mer och mer att jag tänker starta i Nafplio i vår och det ser jag mycket fram emot och sen får jag se om jag åker hit igen eller någon annanstans på Peloponnessos. Efter joggingrundan och en skön dusch gick jag till Mandraki ett stenkast härifrån och slog mig ner på Michalis taverna.. min favorit.. där hade jag ett helt gäng med katter som sällskap.. bl a den här tjockisen..en av Michalis katter.. den lider inte brist på mat... Hen låg där och jäste och orkade inte ens tigga vid mitt bord.. jag åt ändå friterad småfisk och en tomatsallad..det var mumma det!.. Nu satt jag vid en av de blå stolarna som jag visat på bild tidigare, riktigt skönt där i solen och Michalis är så trevlig! Tidigare i veckan satt jag här inne.. Där är också väldigt mysigt.. men idag ville jag sitta i solen och njuta! Satt här bra länge och drack även husets vin.. men knappt något folk i rörelse då blir det trist i längden. Sen blev det strosande i Mandrakis mysiga gränder.. till alla kattälskare ett par söta kattungar... Det här blir nog mina sista bilder från Ermioni och jag hoppas jag lockat många till ett besök i fina Ermioni på Peloponessos! Imorgon sista dagen i paradiset, då ska jag ta och bada en sista gång och sen vidare till Piraeus på måndag i ottan och där ska jag bo på Lilia hotel i Pasalimani, mitt favorithotell i Piraeus. Ser fram emot att äta på Rakadiko och en träff med Lissi ska bli riktigt trevligt! Trevlig helg! Kalinichta, Sunny, direkt från Ermioni.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du har nog haft bra mycket mindre blåst än jag haft. 11 dagar storm känns det som.
Jag ser också fram emot att träffa Dig. Vi hörs om tid... Kram. Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tråkigt att du haft SÅ blåsigt Lissi! Ja, vi hörs om en tid senare! Kram ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tusen tack för alla fina bilder o kommentarer från Ermioni!
Tänk om man kunde fått vara med dig och Lissi på Rakadiko, det hade varit något. // KR |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ju fler desto trevligare! Lissi- som nu ser ett program om Anafiotika I Aten |
![]() |
|
|