![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Flamberade granatäppleklyftor
|
|
||||
|
||||
![]()
Det hørtes veldig godt ut, Thira
![]() - men det er det ikke ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Enligt bild-googlesök så äter du någon slags glacerad kackelaka.
Troligtvis så är det helt fel. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sjögurka?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sjøagurk..., nei....heldigvis
![]() Denne gode desserten er ikke laget av noe fra dyreriket ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan det vara nåt sorts körsbär?
|
|
||||
|
||||
![]()
Nei, det er ikke kirsebær heller
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg var forberedt på at denne gåten ville bli litt av en nøtt/ vanskelig
![]() Vi hadde aldri smakt, og heller ikke hørt om at denne frukten kunne syltes ![]() Og "fruktene" var ikke sønderkokte, men hele og fine da vi begynte å spise, det var først da vi fikk vite hva det var at jeg tok bildet ![]() - ikke så lett å gi noen ledetråd til denne gåten ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Valnötter?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Avocado?
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Kvitten?
|
|
|||
|
|||
![]()
Kan det være svisker - muligens hermetiske?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jeg synes og det ser ut som svisker, men nei
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det er det ikke
![]() Med det samme, hvorfor fungerer det ikke / får jeg ikke til å multisitere lenger... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det skulle være en ledetråd, simetra
![]() - og d u tok den ![]() ![]() ![]() Men... Forsto du det selv ? Siden du ler ![]() ![]() GRATTIS, simetra ![]() ![]() ![]() Det var syltede HELE VALNØTTER vi fikk servert ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag frågade Camilla vad hon trodde att det var när du la ut bilden. Hon sa att det kanske är valnötter. Då sa jag: nej det kan det ju inte vara. ![]() Jag har aldrig hört talar om syltade valnötter. Nu vill jag smaka. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Glömde fråga: var åt nu valnötterna?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Vi hadde aldri heller aldri hørt om, sett eller smakt og trodde ikke det skulle være mulig egentlig, med skall og "skillevegger"! Det var på Mama's Kitchen i Gennadi på Rhodos vi fikk valnøttene, og ble fortalt at det var svigermor på Peloponnes som hadde syltet dem ![]() Og de må høstes på et helt bestemt tidspunkt, lenge før de er "modne" ![]() Det jeg forundrer meg over er at noen kan ha fått den ideen det er å sylte valnøtter ![]() ![]() |
![]() |
|
|