![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vart har du läst det? Jag har Ica bankkort men inte hört något om denna avgift!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"EU har ändrat reglerna för kortersättning. Det gör att vi från den 1 mars 2016 kommer att införa ett valutaväxlingspåslag på 1,25 procent när du handlar eller tar ut pengar med ditt bankkort i utländsk valuta." |
|
||||
|
||||
![]()
Fast man undrar. Hur tänkte dom nu?
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men "Uttagsavgift" och "Valutaväxlingspåslag" är inte samma sak.
Uttagsavgift är en fast kostnad för varje kontantuttag utomlands i t.ex. Bankomat medan valutaväxlingspåslag är en procentsats på beloppet man tar ut eller handlar för. Exempelvis har Skandiabankens vanliga bankkort 0 kr i Uttagsavgift i hela världen, men 1,65% i Valutaväxlingspåslag. Om inte också dom ändrar snart... ![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/NW |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen ... som strax ska titta på GP:s nyårsfyrverkeri. Gott Nytt År! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kimmen, det där låter krångligt.. tycker jag!!..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det blir kanske 150-200 kr dyrare semester beroende på hur slösaktig man är
![]() Det är lika bra att stanna hemma kanske. Ha ett gott nytt år ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Man lever bara en gång! Oavsett kostnader för plastlapparna!
Efter att ha läst alla inlägg, måste jag undra hur många som tankat bilen idag och inte gör det i morgon! Som tröst för de som glömt: livet går vidare ändå. God ny ekonomi önskar / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Jannis, det är väl så att en viss irritation uppstår när det blir avgifter på avgifter... korten kostar en del i årsavgift. och jag har 2 kort...något kunde de väl bjuda på!..
![]() MEN klart inte hela världen.. ![]() GOTT NYTT ÅR!! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag såg det när jag loggade in på internetbanken igår. Motiveringen är att EU höjt någon avgift - så jag misstänker att fler/alla banker kommer att höja växlingsavgifterna.
|
|
|||
|
|||
![]()
Typiskt.. jag som fixade Ica bankkort för att slippa de extra växlingspåslaget!..:-(
|
![]() |
|
|