Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-12, 19:50
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: MIN AVATAR

Min avatarbild är tagen utanför Ouzeria Faros i Pigadia på Karpathos
En av favoritställerna på ön

Riitta
Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 20:08
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Angående hur grekerna uppfattar ens namn.. jag heter ju Birgitta de flesta greker kallar mig Brigitta eller Brigitte.. ..vet inte om det är lättare att uttala namnet så.. lite kul är det i vart fall!!

Thira, det gjorde du rätt i att du la upp bilden på FB den är häftig och annorlunda!..
Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 22:33
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

En tavla jag målade för ett antal år sedan.

Från början hette jag något annat. Men så var jag borta en tid från forumet och då jag kom tillbaka var mitt namn upptaget. Då åkte taggarna ut ...

Senast redigerad av sjöborren den 2016-01-12 klockan 22:49.
Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 23:04
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Kul tråd! Min avatar föreställer...Netwolf. Vad annars?
Detta är faktiskt min tredje, även om många säkert tror att jag aldrig bytt. Den första kommer jag inte ens ihåg, men det var väl nån katt, eller nåt. Den andra är den nuvarande och den tredje var nån psykedelisk variant av Netwolf. Den låg bara ute några timmar, innan jag bytte till orginalet igen. Det var inte riktigt jag...
Bilden är f ö tagen på akterdäcket på F/B Lato, mellan Souda och Pireus. En förnämlig åtta timmars resa, med pool (å bar) ombord.
Netwolf då? Ja, det härstammar från mitten av 90-talet, när detta med Internet seglade upp som en fluga. Man skulle ju ha nåt fräckt alias och jag har alltid gillat vargar och kombinerat med nätet var saken biff. Hade t o m en webbplats, när det begav sig.
Numera använder jag bara Netwolf här, men det vimlar av Netwolfar nätet runt, men jag är the original. De andra är ju bara copywolfs hela bunten..

/Netwolf - Since 1995
Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 23:29
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Min avatarbild är tagen utanför Ouzeria Faros i Pigadia på Karpathos
En av favoritställerna på ön

Riitta
Det borde jag ju ha sett tidigare. Men först nu när du berättar det Ritta så känner jag igen det. Kul ställe!

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
En tavla jag målade för ett antal år sedan.

Från början hette jag något annat. Men så var jag borta en tid från forumet och då jag kom tillbaka var mitt namn upptaget. Då åkte taggarna ut ...
Du är en av de få Kalimerianer som jag träffat I R L hittills. Och några taggar har jag då alls inte märkt vid de tillfällena. Men vem vet ..... om man trampar på en sjöborre så lär det väl kännas!

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
................................................

Numera använder jag bara Netwolf här, men det vimlar av Netwolfar nätet runt, men jag är the original. De andra är ju bara copywolfs hela bunten..

/Netwolf - Since 1995
Ha ha ha! "Copywolfs" ...... den var go!!!!!

Masse
Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 23:38
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Du har så rätt Masse. Jag tar bara fram taggarna när någon trampar på mig.
Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 09:23
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Min avatar är tagen på båten mot Gavdos.2013 Jag gjorde en heldagsutflykt på havet och båten stannade bara 45 min på Gavdos.
Mitt alias kommer från mitt riktiga namn Cecilia Köhler och jag började med det när jag öppnade ett hotmailkonto för l ä n ge sen.Nu hänger det med lite var stans.
Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 09:36
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Min avatar är statyn vid monumentet utanför Menetés på Karpathos. Vi hade planerat att sätta på den en kalimeratröja och skicka in ett foto till "Kalimera was here", men när vi kom dit upptäckte vi att det inte fungerade. I stället satte min son på den en kalimeratröja via photoshop när vi kom hem, och den bilden har jag valt som avatar. Har aldrig bytt den.

Mitt användarnamn är en kombination av mitt för- och efternamn, som jag hette när jag registrerade mig en gång för länge sedan. Jag säger som Cia: det hänger med litet varstans.

Karin
som alltid längtar ner ...
Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 10:48
Masses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Min avatar är statyn vid monumentet utanför Menetés på Karpathos. Vi hade planerat att sätta på den en kalimeratröja och skicka in ett foto till "Kalimera was here", men när vi kom dit upptäckte vi att det inte fungerade. I stället satte min son på den en kalimeratröja via photoshop när vi kom hem, och den bilden har jag valt som avatar. Har aldrig bytt den.

Mitt användarnamn är en kombination av mitt för- och efternamn, som jag hette när jag registrerade mig en gång för länge sedan. Jag säger som Cia: det hänger med litet varstans.

Karin
som alltid längtar ner ...
Har alltid tyckt att din avatar är lite speciell för mig. Förmodligen för att jag också varit vid statyn och att den finns på en av mina absoluta favoritöar. Minns att jag i början klurade mycket på var du lyckats få tag i tröjan och hur du fått på den på statyn. Misstänkte att du hade klippt upp den på framsidan. Men som det sedan visade sig så var du ju smartare än så!

Masse
Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 22:33
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Minns att jag i början klurade mycket på var du lyckats få tag i tröjan och hur du fått på den på statyn. Misstänkte att du hade klippt upp den på framsidan.
Haha, nej inte klipper jag itu en kalimeratröja, inte! Däremot sydde jag om min första, den gula, till ett linne eftersom jag trivs bättre i ärmlöst på sommaren.

Karin
Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 22:51
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015

Masse..vilket geni du var som fick forumet att blomstra med din tråd!! Har läst så många roliga inlägg nu och även deltagit själv med ny "grekenergi" Känns som om detta var precis vad som behövdes för att få igång lite nytt flöde.
Har märkt att många, för mig, nya namn är med på banan. Så kul!!
/Ketstin... som har 100-nånting dagar kvar till Kretsresan
Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 23:04
Masses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Masse..vilket geni du var som fick forumet att blomstra med din tråd!!
Nåja, geni är väl att ta i. Men tack för uppskattningen ..... som jag gärna delar med Wolfen som nyss drog igång en annan tråd för att ruska liv i oss. Bra gjort!

Sen är det ju så att "en svala gör ju ingen sommar" eller hur det nu är man säger. Bra blir det ju tack vare att vi alla skärper till oss lite och kläcker ur oss ett och annat. Ibland blir det bra och ibland mindre bra. Men man måste ju stoppa en slant i maskinen för att få chansen att dra en jackpot!

Masse
Svara med citat
Gammal 2016-01-14, 08:29
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Detta är pelikanen som är mitt "nickname".

Janne, jo det var år 2000 vi träffade dig och Camilla för första första gången. Och det var på Astypalea. Jag minns Arnes första mening till dig uppe i Chora; "Kan det månne var herr Kalimera himself?"
Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2016-01-14, 12:45
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Som den ölnörd jag är så är min avatar från en etikett på en ölflaska från ett sedan några år tillbaka nedlagt grekiskt mikrobryggeri. Så jag kanske borde byta till något av de aktiva bryggerierna...

Mitt alias skulle man kunna säga är "bestämd form singularis" av mitt förnamn.

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2016-01-14, 14:32
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Janne, jo det var år 2000 vi träffade dig och Camilla för första första gången. Och det var på Astypalea. Jag minns Arnes första mening till dig uppe i Chora; "Kan det månne var herr Kalimera himself?"
Då mindes jag rätt.
Svara med citat
Gammal 2016-01-14, 22:03
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Nåja, geni är väl att ta i. Men tack för uppskattningen ..... som jag gärna delar med Wolfen som nyss drog igång en annan tråd för att ruska liv i oss. Bra gjort!
Du har lika stor del i det!

Det är fasligt vad forumet levde upp. Nästan som i gamla dagar!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2016-01-14, 22:47
Malina Malina är inte uppkopplad

Jag vet knappt vad en "avatar" är. Tycker att det är ett konstigt ord. Vad är ursprunget?
Svara med citat
Gammal 2016-01-14, 22:59
Malina Malina är inte uppkopplad

Jag svarar mig själv..... Obildade människa! En INKARNATION! OK, då är jag mig själv- eller kanske en mycket vacker Egeisk katt!
Svara med citat
Gammal 2016-01-15, 19:38
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Jag vet knappt vad en "avatar" är. Tycker att det är ett konstigt ord. Vad är ursprunget?
Från Nationalencyklopedin:

"avataʹr, avatara (sanskrit avatāra ’nedstigande’), inom hinduismen en guds (vanligen Vishnus) uppenbarelseform på jorden i människo- eller djurgestalt (egentligen gudens nedstigande från himlen till jorden)."

Men nu används ordet nog mest i den här betydelsen:

"avataʹr (sanskrit avatāra ’nedstigande’), i chattprogram eller på diskussionsforum en bild som en användare väljer för att representera sig själv i anslutning till sitt användarnamn."

Karin
Svara med citat
Gammal 2016-01-15, 21:21
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Avataren företäller mig själv Mitt nickname är mitt förnamn "bakofram"
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:02.