![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Min avatarbild är tagen utanför Ouzeria Faros i Pigadia på Karpathos
![]() En av favoritställerna på ön ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Angående hur grekerna uppfattar ens namn.. jag heter ju Birgitta de flesta greker kallar mig Brigitta eller Brigitte..
![]() Thira, det gjorde du rätt i att du la upp bilden på FB den är häftig och annorlunda!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En tavla jag målade för ett antal år sedan.
Från början hette jag något annat. Men så var jag borta en tid från forumet och då jag kom tillbaka var mitt namn upptaget. ![]() ![]() Senast redigerad av sjöborren den 2016-01-12 klockan 22:49. |
|
||||
|
||||
![]()
Kul tråd! Min avatar föreställer...Netwolf. Vad annars?
![]() Detta är faktiskt min tredje, även om många säkert tror att jag aldrig bytt. Den första kommer jag inte ens ihåg, men det var väl nån katt, eller nåt. Den andra är den nuvarande och den tredje var nån psykedelisk variant av Netwolf. Den låg bara ute några timmar, innan jag bytte till orginalet igen. Det var inte riktigt jag... Bilden är f ö tagen på akterdäcket på F/B Lato, mellan Souda och Pireus. En förnämlig åtta timmars resa, med pool (å bar) ombord. ![]() Netwolf då? Ja, det härstammar från mitten av 90-talet, när detta med Internet seglade upp som en fluga. Man skulle ju ha nåt fräckt alias och jag har alltid gillat vargar och kombinerat med nätet var saken biff. ![]() Numera använder jag bara Netwolf här, men det vimlar av Netwolfar nätet runt, men jag är the original. De andra är ju bara copywolfs hela bunten.. /Netwolf - Since 1995 ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Du har så rätt Masse. Jag tar bara fram taggarna när någon trampar på mig.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min avatar är tagen på båten mot Gavdos.2013 Jag gjorde en heldagsutflykt på havet och båten stannade bara 45 min på Gavdos.
Mitt alias kommer från mitt riktiga namn Cecilia Köhler och jag började med det när jag öppnade ett hotmailkonto för l ä n ge sen.Nu hänger det med lite var stans. |
|
||||
|
||||
![]()
Min avatar är statyn vid monumentet utanför Menetés på Karpathos. Vi hade planerat att sätta på den en kalimeratröja och skicka in ett foto till "Kalimera was here", men när vi kom dit upptäckte vi att det inte fungerade.
![]() ![]() Mitt användarnamn är en kombination av mitt för- och efternamn, som jag hette när jag registrerade mig en gång för länge sedan. ![]() Karin som alltid längtar ner ... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Masse..vilket geni
![]() ![]() Har märkt att många, för mig, nya namn är med på banan. Så kul!! /Ketstin... som har 100-nånting dagar kvar till Kretsresan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sen är det ju så att "en svala gör ju ingen sommar" eller hur det nu är man säger. Bra blir det ju tack vare att vi alla skärper till oss lite och kläcker ur oss ett och annat. Ibland blir det bra och ibland mindre bra. Men man måste ju stoppa en slant i maskinen för att få chansen att dra en jackpot! Masse |
|
||||
|
||||
![]() Detta är pelikanen som är mitt "nickname". Janne, jo det var år 2000 vi träffade dig och Camilla för första första gången. Och det var på Astypalea. Jag minns Arnes första mening till dig uppe i Chora; "Kan det månne var herr Kalimera himself?" Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Som den ölnörd jag är så är min avatar från en etikett på en ölflaska från ett sedan några år tillbaka nedlagt grekiskt mikrobryggeri. Så jag kanske borde byta till något av de aktiva bryggerierna...
![]() Mitt alias skulle man kunna säga är "bestämd form singularis" av mitt förnamn. /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det är fasligt vad forumet levde upp. Nästan som i gamla dagar! ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Jag vet knappt vad en "avatar" är. Tycker att det är ett konstigt ord. Vad är ursprunget?
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag svarar mig själv..... Obildade människa! En INKARNATION! OK, då är jag mig själv- eller kanske en mycket vacker Egeisk katt!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"avataʹr, avatara (sanskrit avatāra ’nedstigande’), inom hinduismen en guds (vanligen Vishnus) uppenbarelseform på jorden i människo- eller djurgestalt (egentligen gudens nedstigande från himlen till jorden)." Men nu används ordet nog mest i den här betydelsen: "avataʹr (sanskrit avatāra ’nedstigande’), i chattprogram eller på diskussionsforum en bild som en användare väljer för att representera sig själv i anslutning till sitt användarnamn." Karin |
|
||||
|
||||
![]()
![]() ![]() |
![]() |
|
|