![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Vi har varit på Thassos två gånger tidigare, båda gångerna i september. Vi har inte märkt av någon geting- eller mygginvasion. Vi har bott i Thassos stad och vi trivs så himla bra på denna ö. Jag hoppas verkligen att ni inte ska bli avskräckta av alla historier om mygg och getingar. Vi åker tillbaka den 22/8 i år.... Vi får väl se om det kommer några kryp då. |
|
|||
|
|||
![]()
Utgående ifrån vad jag läst om Thassos på sistone så är getingarna mer på G från och med slutet av juni. Så om man åker i början av juni borde man slippa dom *hoppas*. Fast det beror säkerligen på hurudant väder det varit och när våren kommit etc.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi var där mellan 8 -15 juni och hade inte det minsta besvär med varken mygg eller getingar
![]() ![]() Riitta |
|
|||
|
|||
![]()
På Thassos (ja, alla ställen i Grekland) säljer man "myggmaskiner".. En liten apparat som man stoppar en tablett i.. förbjudna i Sverige.. Undra varför?? :0) Kanske inte det bästa att andas in, men oerhört skönt.. :0)
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag har besökt Thassos tjugotals gånger, oftast nog i början av juni, en gång i augusti och har inte haft några större problem med insekter. Dock har jag varit vaken på natten, om jag har hört en enda mygga i rummet, jag är överkänslig för allt ljud på natten. Till all lycka är väggarna vita och jag måste alltid granska dem mycket noggrannt före natten, men såsom sagt, inte på Thassos finns det några större problem än på andra grekiska öar. Inga sting av getingar har jag fått, här i Finland nog! GOD PÅSK till alla! Eija |
![]() |
|
|