Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-14, 19:04
Tammiss avatar
Tammis Tammis är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Thassos och insekter

Hej!
Vi har varit på Thassos två gånger tidigare, båda gångerna i september. Vi har inte märkt av någon geting- eller mygginvasion. Vi har bott i Thassos stad och vi trivs så himla bra på denna ö. Jag hoppas verkligen att ni inte ska bli avskräckta av alla historier om mygg och getingar. Vi åker tillbaka den 22/8 i år.... Vi får väl se om det kommer några kryp då.
Svara med citat
Gammal 2006-03-29, 12:27
Stefulainen Stefulainen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Utgående ifrån vad jag läst om Thassos på sistone så är getingarna mer på G från och med slutet av juni. Så om man åker i början av juni borde man slippa dom *hoppas*. Fast det beror säkerligen på hurudant väder det varit och när våren kommit etc.
Svara med citat
Gammal 2006-03-29, 18:38
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vi var där mellan 8 -15 juni och hade inte det minsta besvär med varken mygg eller getingar Trevlig ö

Riitta
Svara med citat
Gammal 2006-04-11, 13:02
Jenkan Jenkan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

På Thassos (ja, alla ställen i Grekland) säljer man "myggmaskiner".. En liten apparat som man stoppar en tablett i.. förbjudna i Sverige.. Undra varför?? :0) Kanske inte det bästa att andas in, men oerhört skönt.. :0)
Svara med citat
Gammal 2006-04-12, 08:56
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej!
Jag har besökt Thassos tjugotals gånger, oftast nog i början av juni, en gång i augusti och har inte haft några större problem med insekter. Dock har jag varit vaken på natten, om jag har hört en enda mygga i rummet, jag är överkänslig för allt ljud på natten. Till all lycka är väggarna vita och jag måste alltid granska dem mycket noggrannt före natten, men såsom sagt, inte på Thassos finns det några större problem än på andra grekiska öar. Inga sting av getingar har jag fått, här i Finland nog!

GOD PÅSK till alla!
Eija
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:17.