![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att smartphones och surfplattor har ersatt TV-tittandet inte bara i utlandet utan hemma åxå. Många ungdomar tittar inte alls på TV utan laddar ner musik, filmer mm i plattan.
Vi gamlingar.. ![]() ![]() Vi vill ha information och nyheter även på semestern, kanske dock i mindre skala. Tänk förr när man gick runt i byn och letade fotostatkopior på Expressen, minst 2 dagar gammal, som vägde runt halvkilot (gick under benämningen Runstenen) och kostade 40 spänn ![]() ![]() När den sedan, nästan sönderläst, överlämnades till semestergrannarna, blev dom lika glada som om Postkodmiljonären knackat på dörren! ![]() ![]() Stängde vi av mobiler och plattor HELT helt på semestern så tror jag att ON-knappen på TV:n skulle aktiveras mer. Har man tur så finns det BBC News eller nåt liknande så behovet av vädeleksrapport och sportresultat stillas ![]() ![]() Tiderna förändras snabbt numera! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag blir fortfarande ganska glad när jag får en svensk tidning på semestern ![]() ![]() Tv:n används nu flitigt av sambon så fort det är sport och ibland ser vi nyheter ![]() Kommer ihåg en resa till Aten i april 1990 och dåvarande sambon var tvungen att köpa Expressen varje dag för att följa hockey VM... Varje tidning kostade mer än dagens lunch ![]() ![]() // Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sätter på TV:n och kollar vilka kanaler som finns gör man väl alltid men konstaterar oftast att det inte är så mycket att ha. Lite världsnyheter brukar det bli och ibland har det funnits reportage från olika grekiska öar & platser och såna program är alltid intressanta
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi brukar ha tv:n på för att lyssna på musik.
|
|
|||
|
|||
![]()
Om det finns en..då tar vi musiken
![]() |
![]() |
|
|