![]() |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för ett så bra svar!
Första gången jag skriver på forumet men din hemsida har varit till stor hjälp dom senaste åren sen jag upptäckt Grekland ![]() Kanske bättre om jag tar det på en annan kategori, men vilka öar i Kykladerna skulle du säga att det finns stört chans att vara själv och ensam på stranden? I början av juli alltså. Minns till exempel när jag var på Tilos med mitt sällskap för två år sedan och promenade i två timmar till en fantastisk strand (minns inte namnet, men det var tack vare dig vi kunde ta oss dit!) där vi var ensamma hela dagen. Helt fantastiskt! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tackar också för bra svar, Kalimera, på bra frågor, Alex. Vi ska åka ungefär samma rutt, men inte till Amorgos. Vi har bokat boende, men tänkte inte boka färjor.
Vi kommer till Aten såpass tidigt att vi inte behöver övernatta utan tar oss direkt till Serifos första dagen! Om allt går som det ska. Hoppas också slippa övernattning i Aten/Pireus på hemvägen. Aina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ingen stress, och det låter bra och nyttigt med en datorfri helg!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Okej, tack ändå
![]() Det var faktiskt exakt samma period, precis efter midsommar. Helt fantastisk var det, mitt allra bästa Grekland minne ![]() Jag får göra lite mer research helt enkelt! MEN om du bara fick åka till två öar i Kykladerna, vilka skulle det bli? Om det gäller ett par som tycker om lugn och ro, läsa böcker på tavernor, ställen med få svenska turister, det genuina Grekland.. Och gärna någorlunda fina stränder, inte alltför dyrt och helst där det går att upptäcka så mycket fint som möjligt med buss och till fots (att promenera i två timmar är alltså helt okej. Helst vill vi alltså undvika att behöva hyra bil så det blir lite billigare). Kanske blev svårt att svara på haha ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svaret, det får nog bli Amorgos, Folegandros och Sifnos ändå
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Amorgos: Det stora blå. Sifnos: Det stora gröna. Folegandros: Amorgos light. Så brukar jag benämna dessa tre öar. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Jeg kjenner at det er altfor lenge siden jeg besøkte dem sist ... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |